معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اختصاص ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به تعاونی های کشور

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۴:۵۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۳۹۰۷
اختصاص ۳  هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به تعاونی های کشور
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، در راستای کمک به اجرای طرحهای تعاونی ها در کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش برنا؛ محمدجعفر کبیری روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های استان با حضور استاندار آذربایجان غربی، افزود: تشکیل تعاونی های توسعه و عمران در شهرستان‌ها، فرصتی جدی برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف و توسعه فرهنگ تعاون است که در همه کشور به ویژه آذربایجان غربی باید در این باره اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران حوزه های مرتبط و فرمانداران در راستای فعالیت هرچه بهتر این تعاونی ها،  باید اقدامات لازم را انجام دهند تا از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: راه اندازی این تعاونی ها، می‌تواند در تامین منابع مالی برای توسعه شهرستان‌ها بسیار موثر باشد.

کبیری ادامه داد: فرمانداران طرحهای نیمه تمام یا اقتصادی را در راستای فعالیت این تعاونی ها معرفی می‌کنند و پس از بررسی و جذب منابع مردمی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی ها تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال تا ۲ سال اصل این سرمایه گذاری را تضمین می‌کند.

وی گفت: هم اینک بیشتر مشکلات تعاونی‌ها، به خاطر نبود شفافیت نظام‌مند با وجود فراهم بودن بستر قانونی است.

وی افزود: در راستای ارتقای فرایند نظارت بر کارکرد تعاونی ها در کشور، اعتبار بخش نظارت و حسابرسی در سال‌جاری ۱۲ برابر شده است.

مطابق قانون، تأسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی حداقل تعداد اعضا برای ثبت تعاونی باید به میزان نیم درصد جمعیت آن شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشد.

تعاونی از مهمترین بخش های اقتصادی در کشور است که باید ۲۵ درصد سهم اقتصادی کشور را به خود اختصاص دهد که البته  هم اینک این سهم بسیار کمتر است.

 

 

نظر شما