استاندار فارس:

نسبت فوتی‌ به مبتلایان کرونا در استان از میانگین جهانی و ملی کمتر است

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۰:۳۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۴۲۶۹
نسبت فوتی‌ به مبتلایان کرونا در استان از میانگین جهانی 
و ملی کمتر است
میانگین نسبت فوتی‌ها به مبتلایان کرونا در جهان حدود ۲.۵ درصد، در ایران حدود ۵.۷ درصد و در استان فارس حدود ۱.۷ درصد است.

به گزارش برنا؛ عنایت‌الله رحیمی گفت: میانگین نسبت فوتی‌ها به مبتلایان کرونا در فارس نشان‌دهنده برخورداری کادر بهداشت و درمان استان از ذکاوت، ممارست و تلاش موثر است.

وی ادامه داد: کاهش نسبت تعداد فوتی به مبتلایان کرونا در استان افتخاری برای کادر بهداشت و درمان است که در راه مبارزه با کرونا تلاش‌ می‌کنند و تاکنون شهدایی نیز تقدیم کرده‌اند.

استاندار فارس گفت: شاهد آن هستیم که در کشور و به تبع آن در استان فارس، روند ابتلا و مرگ و میر کرونا رو به نزول است.

رحیمی افزود: در فارس از ابتدای شیوع کرونا توانستیم کنترل مناسبی در زمینه پیشگیری از شیوع این ویروس داشته باشیم و مجموع اقدامات صورت گرفته باعث شد در آخرین ارزیابی اقدامات تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹، جزو استان‌های برتر در زمینه کنترل کرونا باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی مشاغل و فعالیت‌ها در خردادماه ۹۹، روند شیوع کرونا در کشور و استان فارس صعودی شد و تا ۲ هفته گذشته این روند ادامه داشت.

استاندار فارس گفت: با تصمیم‌های جدیدی و اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی روند شیوع کرونا کنترل شد و امروز هیچ کدام از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارند.

حقوق کادر بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید ۲ برابر شد

رحیمی در ادامه در خصوص اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان افزود: در زمینه ارتقاء وضعیت معیشتی کادر بهداشت و درمان تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده و از ابتدای دولت تا کنون دریافتی کادر بهداشت و درمان تحت عنوان حقوق و مزایا بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تعدادی از پرسنل از قراردادی به رسمی و یا از روزمزد به قرارداد کار معین تبدیل شدند که این باعث ایجاد انگیزه شده است.

افزایش تخت‌های بیمارستانی و پروژه‌های در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی در سال‌های اخیر در استان افزایش پیدا کردند، گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی در زمینه گسترش زیربناهای بهداشت و درمان در استان فارس در حال انجام است.

رحیمی یادآور شد: پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی میانرود شیراز در حال اجراست و مراحل اجرایی پروژه بیمارستان تامین اجتماعی در بزرگراه حسینی الهاشمی شیراز آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین پیگیر اخذ کد اعتباری برای بیمارستان دوم نمازی شیراز پیگیر هستیم که به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

استاندار فارس پروژه احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی فیروزآباد را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: پروژه بیمارستان فسا حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

رحیمی افزود: همچنین پروژه بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی جهرم مراحل نهایی خود را طی می‌کند و تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مرودشت نیز در دست اجرا است که مراحل خوبی را طی کرده و اخیرا تلاش شد تفاهمی با بانک توسعه و تعاون برای تامین اعتبار آن داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: همچنین بیمارستان ارسنجان مراحل نهایی فاز کنونی را طی می‌کند و بیمارستان نی ریز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحیمی بیان کرد: بیمارستان ۶۰ تختخوابی شهر مصیری شهرستان رستم نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و اعتبار مورد نیاز آن از طریق بانک توسعه و تعاون تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین کارهای در قالب تکمیل پروژه‌های بیمارستانی از جمله تامین تجهیزات سی تی اسکن، ام آر آی و دستگاه‌های مورد نیاز دیگر انجام شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این‌ها یکسری ملزومات در زمینه پیشگیری از کرونا مانند تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیاز داشتیم که خط‌های تولیدی جدیدی در این زمینه راه‌اندازی شد و کمبود روزهای ابتدایی شیوع کرونا رفع شده است.

استاندار فارس گفت: در حال حاضر در زمینه ملزومات پزشکی به ویژه در زمینه پیشگیری از کرونا با محدودیت و مشکل اقلام و ملزومات مواجه نیستیم.

 

نظر شما