استاندار:

تا پایان سال ۷۵ کیلومتر از نقاط بحرانی رودخانه‌های آذربایجان‌غربی لای‌روبی می شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۲:۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۴۳۹۸
تا پایان سال ۷۵ کیلومتر از نقاط بحرانی رودخانه‌های آذربایجان‌غربی لای‌روبی می شود
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری های بین بخشی برای لایروبی رودخانه ها بر اساس مطالعات و در نظر گرفتن جوانب زیست محیطی و منابع طبیعی جهت مهار سیل تصریح کرد: دستگاه های متولی علاوه بر اینکه باید به وظایف خود عمل کنند از طریق بهره گیری از امکانات بین بخشی نسبت به پیشگیری از سیل در ماههای آتی اقدام نمایند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با تسلیت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از لایروبی ۱۰۲ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل ها در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال نیز ۸۰ کیلومتر لایروبی شده که باید تا پیش از پایان سال ۷۵ کیلومتر دیگر نیز از نقاط بحرانی رودخانه ها لایروبی شود.

وی افزود: از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز از سال ۹۳ تا امسال نیز ۱۲۶ کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیش بینی های هواشناسی از بارش های سنگین در اسفند ماه خبر داده است افزود: شرکت آب منطقه ای با هماهنگی فرمانداران باید با بهره گیری از امکانات شهرستانی نسبت به لایروبی رودخانه ها و پیشگیری از وقوع سیل اهتمام ورزند.

شهریاری تصریح کرد: سیستم های هشدار دهنده سیل در هواشناسی و آب منطقه ای باید تقویت شود. شهرداری های استان نیز در خصوص تخصیص امکانات اطلاع رسانی شهری برای اعلام پیام های هشدار در خصوص سیل همکاری جدی با دستگاه های متولی داشته باشند.

وی در ادامه بر لزوم برخورد با تخریب کنندگان خطوط انتقال آب بویژه در پیرامون سد شهرچایی ارومیه تاکید کرد و گفت: تقویت نظارت ها، پیگیری و اجرای حکم قضایی علیه تخریب کنندگان و کم کردن مراحل دادرسی از جمله مواردی است که باید برای صیانت از منابع آب لحاظ گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز