آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۴ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۴:۴۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۴۵۶۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۴ دی ۹۹
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شمار جانباختگان کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع این بیماری، به سه هزار و ۳۷ نفر رسیده است.

به گزارش برنا؛ اورنگ ایلامی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان، از جان باختن ۹ هم استانی در اثر ابتلا به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش شمار جانباختگان به سه هزار و ۳۷ نفر خبر داد.

او اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۵۵۵ هزار و ۲۱۴ نمونه تشخیصی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۲ هزار و ۲۲۲ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به بستری ۵۴۰ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۱۱۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

ایلامی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۵۰۷ نفر اعلام کرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر پرهیز از هرگونه سهل انگاری و ساده انگاری در رابطه با بیماری کووید۱۹، این بیماری را غیر قابل پیش بینی و وضعیت کنونی را شکننده خواند.

ایلامی بیان کرد: با توجه به جهشی که در ساختار ویروس کووید ۱۹ در کشور انگلستان رخ داده است که سرایت پذیری بالایی دارد و ممکن است با مسافرت‌های بین المللی این بیماری وارد کشور شود، بنابراین توصیه جدی به مردم استان، تداوم رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است. 

 

نظر شما