سخنگوی شورای نگهبان در ایلام اعلام کرد:

میانگین مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات های مختلف بیش از ۷۰ درصد بوده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۵:۴۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۴۶۱۷
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه ایلام همواره در زمره سه استان برتر کشور در زمینه مشارکت عمومی در انتخابات قرار دارد،گفت: میانگین مشارکت مردم استان ایلام در انتخابات های مختلف بیش از ۷۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، عباسعلی کدخدایی در آئین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام، از عملکرد مطلوب استان ایلام در روند برگزاری انتخابات های متعدد تقدیرکرد و افزود: این استان با ایجاد هماهنگی های موثر بین دفتر نظارت و بازرسی با استانداری و سایر دستگاه های اجرایی در نقاط مختلف استان همواره انتخابات های موفق و پرشوری را برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: گزارش هایی از بروز برخی ناهماهنگی های اجرایی در برخی شهرستانها وجود دارد که انتظار می رود، مسئولان برگزاری انتخابات این ناهماهنگی ها را مرتفع و اگر نیاز باشد در مرکز نیز پیگیری های لازم انجام خواهد شد تا انتخاباتی پرشور، سالم همراه با امنیت کامل در استان برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رعایت قانون از مهمترین اولویت ها و دغدغه های شورای نگهبان و وزارت کشور است تا رعایت قوانین مربوط به آن به درستی انجام بگیرد،تصریح کرد: انتخابات در هر دوره ای از شرایط خاصی برخوردار بوده و انتخابات سال آینده باتوجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تحریم ها و ویروس کرونا از شرایط ویژه ای برخودار خواهد بود.

کدخدایی با بیان اینکه می بایست وضعیت معیشت و اقتصاد مردم اصلاح شود، چرا که این مردم همواره وفاداری خود به نظام را به طرق مختلف نشان داده اند،خاطرنشان کرد: مردم در زمان جنگ تحمیلی خالق حماسه های بی بدیلی بوده اند و در فتنه های بروز کرده در منطقه از جمله ظهور گروهک های تروریستی مانند داعش، مردم مقاوم و همراه ایران اسلامی با استفاده از تدابیر و راهنمون های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از این فتنه ها به سلامت و سربلندی عبور کردند.

وی با بیان اینکه رعایت اصل بی طرفی ناظران و مجریان انتخابات برای شورای نگهبان از اهمیت زیادی برخوردار و در قانون انتخابات نیز به این موضوع تاکید شده است، اظهار داشت: حراست و صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت آنها به علت شیوع کرونا از اهم اهداف شورای نگهبان و وزارت کشور در انتخابات آتی است و باید آرای مردم به همان گونه که در صندوق ها ریخته می شود، باز و خوانده شوند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه سلامت مردم و امنیت انتخابات سال آینده و حضور حداکثری واجدان رای مد نظر شورای نگبهان و وزارت کشور است،گفت: برای حفظ سلامت رای دهندگان افزایش شعب و صندوق های اخذ رای ثابت و سیار از تمهیدات اندیشده شده در این زمینه است ، البته شورای نگهبان پذیرای پیشنهادهای دیگر از سوی وزارت کشور و دیگر دستگاه های مرتبط با انتخابات است.

کدخدایی از اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: اصلاح ساختار قوانین انتخابات در مجلس شورای اسلامی کنونی در دست بررسی است و با توجه به اینکه احتمال زیاد این اصلاح قوانین به انتخابات سال آینده نرسد، انتخابات ریاست جمهوری بر اساس همان قانون فعلی برگزار خواهد شد و تا این لحظه هیچ چیزی در این مورد که آیا اصلاح قانون انتخابات به سال آینده می رسد یا خیر از سوی مجلس اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه هدف وضع یک قانون جامع برای تمام انتخابات های کشور است که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در گام دوم به مجلس دهم ابلاغ شد اما در آن مجلس به این موضوع پرداخته نشد و اکنون در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته است، اظهار داشت: بخش عمده ای از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود و موضوع فعلی ایجاد زیرساخت ها برای اخذ رای است که باید فراهم شود.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش به یکمین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی اشاره کرد و گفت: آوازه اقدامات و عملکرد مثبت و موثر سردار سلیمانی و به یک قهرمان فراملی تبدیل شد.

کدخدایی با بیان اینکه  سردار سلیمانی ابتدا قهرمان عرصه خودسازی و مبارزه با نفس بود که با پیروزی در این میدان مهم به پیکار با عناصر تروریستی و گروهک های تکفیری و حامی غاصب آنها رژیم منحوس آمریکا پرداخت و در این جبهه نیز به پیروزی نائل آمد، افزود: پیروی و اطاعت از رهبری از خصیصه های بارز سردار سلیمانی بود که مسیر ترسیمی و منش ایشان باعث شد خیل زیادی از علاقمندانش به همان مسیر گام بردارند و ادامه دهنده راه شهید سلیمانی باشند.

وی با اشاره به اینکه رژیم تروریست آمریکا همواره به دنبال تامین منافع نامشروع خود در منطقه بوده و با دفاع و حمایت از تروریست های داعشی دست به جنایات نابخشودنی زیادی در منطقه زد،هدف این رژیم و داعش مبارزه با انقلاب اسلامی بود که در این مسیر ناکام ماند، تصریح کرد: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستش از چپاول و غارت ایران کوتاه شده بود و از همان بدو شکل گیری انقلاب از راه های مختلف سعی در مقابله با ایران اسلامی کرد که کودتای نوژه، غائله کردستان، جنگ تحمیلی، تحریم، تهدید، فشار اقتصادی و در این سال های اخیر ایجاد گروهک های تکفیری و داعش از این موارد است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شهید سلیمانی با اتحاد مردم مناطق درگیر به مقابله با داعش و تحرکات نامشروع آنها پرداخت و آمریکا که به اسم مبارزه با داعش به میدان آمده بود در عمل با اقدامات خود از این گروهک تروریستی حمایت می کرد و با ترور شهید سلیمانی یک هدیه مهم را به داعش تقدیم کرد.

کدخدایی ادامه داد: با انجام این جنایت هولناک و ناجوانمردانه چهره و وجهه خبیث رژیم تروریستی آمریکا برای جهانیان آشکار و بدون شک انتقام و پیگیری خون شهید سلیمانی و یارانش برای ایران اسلامی به قوت خود باقی است.

در این آیین از خدمات 11 ساله یوسف امیدی در سمت ریاست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام تقدیر و مسعود صیدی برای مدت سه سال  سکاندار این مسئولیت شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز