معاون استاندار ایلام:

مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای باعث تقویت نظام خواهد شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۷:۵۲:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۴۶۵۹
مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای باعث تقویت نظام خواهد شد
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای باعث تقویت نظام خواهد شد،گف: تلاش می کنیم انتخابات پیش رو، شکوهمند و با مشارکت حداکثری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، محمد نوذری  در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام که با حضور سخنگوی شورای نگهبان برگزار شد، با اشاره به اینکه  تشویق مردم به مشارکت گسترده در انتخابات سال ۱۴۰۰ از اهمیت وافری برخودار است، افزود: مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای باعث تقویت نظام خواهد شد و در این زمینه تلاش می کنیم انتخابات پیش رو شکوهمند و با مشارکت حداکثری برگزار شود.

وی با بیان اینکه حضور سلایق و جریان های سیاسی موجب حضور و مشارکت و اقبال عمومی بالا در انتخابات می شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی افزایش میزان مشارکت عمومی و احزاب و جریان های سیاسی یکی از مهمترین برنامه های مسئولان برگزاری انتخابات سال آینده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام  تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه و تشدید تحریم ها در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم در سال ۱۴۰۰، دشمنان نظام و رسانه های معاند سعی در القای فضای ناامیدی و یاس در مردم برای کاهش انگیزه آنها در مشارکت انتخابات هستند.

نوذری  خاطرنشان کرد: مردم ایلام همیشه جزو استان های برتر کشور در زمینه میزان بالای مشارکت بوده اند و میانگین مشارکت آنها در انتخابات های گذشته بیش از ۷۰ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: تلاش می شود که انتخابات آتی نیز شکوهمند و با مشارکت حداکثری واجدان رای برگزار شود و برای حفاظت از سلامت مردم در مقابله با شیوع کرونا، افزایش شعب و صندوق های اخذ رای ثابت و سیار در دستور کار دستگاه ها و مسئولان برگزاری انتخابات استان است.

نوذری اضافه کرد: چهار فاکتور امنیت، رقابت سالم، سلامت و مشارکت حداکثری از شاخصه های مهم برای انتخابات سال آینده است و رعایت اصل بی طرفی سوی هیات های نظارت و اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی رمز موفقیت استان ایلام در برگزاری انتخابات پرشور در استان ایلام را هماهنگی و همکاری مطلوب بین هیات های نظارت و اجرایی و دیگر دستگاه های مرتبط با انتخابات برشمرد و گفت: برای انتخابات سال آینده نیز این همراهی ها بیشتر از گذشته خواهد بود.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در ساختار انتخابات کشور هر همه پرسی از قانون و برآیند مجزایی برخوردار است، یادآور شد: باید یک قانون جامع و یکسان برای انتخابات تهیه شود و برای تصویب نهایی این قانون مجلس با پرهیز از شتابزدگی تمام زوایا و جوانب این قانون را بررسی کند.

 

 

 

نظر شما