رونمایی آنلاین از کتاب " سفرنامه مقصودجهان " در خرم آباد و تهران

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۰:۴۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۴۷۶۱
رونمایی آنلاین از کتاب  سفرنامه مقصودجهان  در خرم آباد و تهران
کتاب " سفرنامه مقصود جهان " نوشته محمودمیرزا بن فتحعلی شاه قاجار با تصحیح، تحشیه و تعلیقات ساسان والی زاده، نویسنده و محقق لرستانی، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ در مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس و در ارتباطی همزمان میان خرم آباد و تهران، کتاب " سفرنامه مقصود جهان " نوشته محمودمیرزا بن فتحعلی شاه قاجار با تصحیح، تحشیه و تعلیقات ساسان والی زاده، نویسنده و محقق لرستانی، رونمایی شد.

در این مراسم که به همت پایگاه خبری گلونی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و مدیران و کارشناسان ستادی اداره که و همچنین تعدادی از چهره های فرهنگی استان از جمله حسین مهرداد، محمدجعفر محمدزاده، حسین والیزاده معجزی، سیاوش کورانی فر و ساسان والیزاده برگزار شد، احمدحسین فتایی ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت سپهبد شهید " حاج قاسم سلیمانی " و چهلمین روز شهادت " حسین فخری زاده"، گفت: این کتاب به عنوان یک سرمایه ارزشمند از میراث فرهنگی و اجتماعی استان حائز اهمیت بوده و می تواند در انتقال پیشینه تاریخی لرستان به نسل آینده موثر واقع شود.   

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: " سفرنامه مقصود جهان " اثری مستقل و مفصل درباره لرستان است که در دوره فتحعلی شاه قاجار تحریر شده و با نثری زیبا و همچنین دقت در جزئیات، شگردهای توصیفی و مردم شناسی و توجه به فرهنگ عامه، تصویری شفاف از هندسه فرهنگی عصر قاجار را به دست می دهد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان در سه ماهه نخست سال جاری در حوزه چاپ کتاب جز پنج استان برتر کشور بوده است، به برخی فعالیت های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از اصحاب فرهنگ  اشاره کرد و ابراز داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده که نشان از ظرفیت ناشران استان دارد.

 فتایی در پایان خاطر نشان کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان علی رغم مشکلات اقتصادی موجود و تعطیلی ها و خساراتی که با شیوع بیماری کرونا دامن گیر حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و هنری شد، به خوبی نقش خود را ایفا نموده و از راهکارهای مختلف از جمله ظرفیت فضای مجازی برای ارائه اثر به خوبی استفاده کرده اند.

در ادامه این مراسم و به صورت همزمان در خرم آباد و تهران از کتاب " سفرنامه مقصود جهان " نوشته محمودمیرزا بن فتحعلی شاه قاجار با تصحیح، تحشیه و تعلیقات ساسان والی زاده، نویسنده و محقق لرستانی، رونمایی شد.

کتاب حاضر در ۳۰۰ صفحه توسط انتشارات سفیر اردهال تهران به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان به فرهنگ، تاریخ و پیشینه لرستان قرار گرفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز