استقرار سامانه بهره‌برداری و حمل چوب‌آلات در استان

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۱:۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۴۹۸۶
استقرار سامانه بهره‌برداری و حمل چوب‌آلات در استان
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات گفت: سامانه مدیریت بهره‌برداری و حمل چوب‌آلات در راستای حفاظت از جنگلها و پیشگیری از قاچاق چوب در این شهرستان واقع در خراسان رضوی مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن محمدزاده افزود: با استقرار این سامانه تنها مرجع ثبت اطلاعات، گردش فرآیند و صدور مجوزهای مربوط به بهره‌برداری و حمل چوب آلات سامانه مدیریت بهره برداری و حمل چوب آلات است.

وی ادامه داد: این سامانه در پی تفاهم میان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای کنترل و مقابله سیستمی با قاچاق چوب آلات و دستورالعمل اجرایی نشانه‌گذاری، مدیریت و بهره برداری از درختان جنگلی و غیرجنگلی واقع در اراضی مستثنیات اشخاص توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از اول دی ماه سال جاری مستقر شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات گفت: بر این اساس ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری موظفند در انجام وظایف خود و نیز صدور مجوزهای  بهره‌برداری از چوب آلات( قطع و حمل) از این سامانه استفاده کنند و  هر گونه مجوز قطع و حمل فاقد کد یکتای سامانه از درجه اعتبار ساقط بوده و عدم ارائه مجوز ثبت شده در سیستم از سوی بهره برداران چه در زمان قطع و چه در زمان حمل به منزله قطع و حمل غیرقانونی تلقی شده و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی کلات گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند محمولات و پروانه‌های صادر شده را با کدهای دستوری مربوطه و در صورت نداشتن تلفن همراه هوشمند با استفاده  از هر نوع تلفن همراه  شماره‌گیری کرده و در صورت عدم وجود مجوز و یا عدم مطابقت محموله چوب آلات با مجوز ثبت شده در سامانه نسبت به ضبط  محموله به عنوان چوب آلات قاچاق اقدام کنند.

محمدزاده افزود: متقاضیان بهره‌برداری و قطع درختان واقع در اراضی مستثنیات هم می‌توانند پس از مراجعه به جهاد کشاورزی و صدور مجوز قطع، مراتب درخواست خود را از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیگیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز