با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

عملیات انحراف آب سد عنبران آغاز شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۴۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۵۲۲۱
عملیات انحراف آب سد عنبران آغاز شد
با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل عملیات انحراف آب سد عنبران آغاز شد.

به گزارش برنا،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در این برنامه گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل فعالیت بسیار خوبی را در سد عنبران انجام می دهد بطوریکه در طول ماههای اخیر پروژه سد عنبران پیشرفت قابل توجهی داشته است.

فرزاد قلندری با قدردانی از شرکت آب منطقه ای اردبیل برای پیگیری تخصیص اعتبارات و همچنین فعالیت های عمرانی در سد عنبران، تصریح کرد: با تداوم این فعالیت ها شاهد بهره برداری از سد عنبران در زمان تعیین شده در سال آتی خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز با بیان اینکه فعالیت ها در سد عنبران علی رغم نامساعد بودن هوا تداوم دارد عنوان کرد: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات مناسب، پروژه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

عباس جنگی مرنی افزود:  با تکمیل سیستم کالورت عملیات انحراف آب سد برای اجرای کامل خاکریزی محور سد انجام می گیرد تا کوچکترین وقفه ای در عملیات احداث سد پیش نیاید.

نماینده مجری سد عنبران نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه، اظهار کرد: سد عنبران از نوع خاکی با هسته رسی و با حجم یک میلیون مترمکعب در دست اجراست که در حال حاضر 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسن رئیسی افزود: سیستم انحراف آب سد عنبران بصورت کالورت با دوشاخه لوله ۱۰۰۰و۵۰۰ میلیمتری بطول ۱۲۵متر غلاف در پوشش بتنی، برای کنترل و انتقال سیلاب ۲۵ساله با حجم ۲۷ متر مکعب بر ثانیه طراحی شده است.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه نیز گفت: طول تاج این سد ۳۹۰ متر و ارتفاع سد۲۳متر می باشد و با اجرای کالورت، سیستم انحراف و خاکریزی فراز بند به حجم ۲۵۰۰۰مترمکعب انجام خواهد گرفت.

گفتنی است در این مراسم مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل به همراه مدیرکل دفتر فنی استانداری، فرماندار نمین، امام جمعه شهر عنبران و جمعی از مسئولین شهرستانی نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز