سوغات یک امتیازی خیبر از شالیزار بابل / خیبرخرم آباد در شمال با پیروزی فاصله ای نداشت

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۰:۳۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۵۴۳۱
سوغات یک امتیازی خیبر از شالیزار بابل / خیبرخرم آباد در شمال با پیروزی فاصله ای نداشت
تیم فوتبال خیبر خرم آباد در هفته هشتم رقابت های لیگ دسته اول ایران جام آزادگان در دیداری خارج از در بابل برابر رایکای این شهر به تساوی بدون گل رسید .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  کسب یک امتیاز از یک بازی دشوار خارج از خانه آن هم برابر حریف شمالی با یک مربی کارکشته و مطرح به نام نادر دست نشان شاید برای آنهایی که این بازی را ندیده اند خبری خوش باشد اما واقعیت این است که خیبری ها با وجود اینکه در خارج از خانه آن هم در زمینی ناهموار و بی کیفیت که ببیشتر به شالیزار شبیه بود تا زمین فوتبال ، بازی می کردند ، با کمی دقت  می توانستند پیروز این میدان هم باشند .

تیم بابلی با مربیگری دست نشان در حالی هفته هفتم را در یک بازی خارج از خانه برابر استقلال خوزستان صدرنشین لیگ یک به برتری رسیده بود که در دیدار با خیبر نتوانست کاری از پیش ببرد و در خانه حتی می توانست شکست را برابر تیم خوب عبدالله ویسی پذیرا باشد .

خیبر با هدایت امید رضا روانخواه سرمربی سابقشان در 4 بازی ابتدایی فصل به یک پیروزی و یک تساوی و دو شکست دست یافته بودند و پس از برکناری او و انتخاب سرمربی صاحب نام خوزستانی در 4 بازی با هدایت عبدالله ویسی در دو بازی خانگی و دو بازی خارج از خانه یک پیروزی و سه تساوی را کسب کرده اند و یک روند رو به رشد و خوب را از سر گرفته اند و از این رو باید از شکست ناپذیری این تیم تحت هدایت ویسی به عنوان یک دستاورد قابل توجه در این چهار بازی اخیر یاد کرد.

خیبری ها امروز در دیدار با رایکای بابل یک بازی بسیار خوب ارائه دادند و در قیاس با سه بازی گذشته خود یک فوتبال قابل قبول و با برنامه را به نمایش گذاشتند . تیم رایکای بابل که بازی مستقیم با استفاده از کانال های کناری را برای طرح ریزی حمله روی دروازه خیبر در دستور کار قرار داده بود وو به نظر می رسید بیشتر می خواهد با کنترل بازی و ضدحملات از کنار به دروازه خیبر برسد با بازی خوانی خوب کادر فنی تیم لرستانی و آنالیز درست و اصولی روی نقاط قوت این تیم شمالی دست بگذارند و در مقاابل با تجویز نسخه ای عملیاتی برای یورش به دروازه رایکا با استفاده از ضعف خط دفاعی این تیم روی توپ های سوم و برگشتی پششت محوطه جریمه  و بهره گیری از فضای ایجاد شده پشت این خط دفاعی ، روی دروازه این تیم شمالی ایجاد موقعیت کند و اگر بازیکنان خیبر کمی دقت می کردند به ویژه در نیمه دوم می توانستند با پیروزی از این میدان سخت خارج شوند.

بازی در نیمه اول با یک بازی درگیرانه و بازی مستقیم با برتری نسبی خیبری ها به پایان رسید که نکته قابل توجه در این نیمه تسلط خوب دفاع خیبر بر کانال های دفاعی و پرهیز از خطا و دادن موقعیت به رایکای ها بود . با آغاز نیمه دوم خیبری ها بازی را در دست گرفتند و بین دقایق 46 تا 50 با خیمه روی دروازه تیم شمالی می توانست به گل دست پیدا کند که خطرناک ترین موقعیت در این بازی در دقیقه 46روی دروازه رایکا ایجاد شد که حسین جودکی با بی دقتی توپ را در حالی که می توانست با یک پاس عرضی به مهاجم خیبر بسپارد به بیرون زد و خیبر را از رسیدن به گل بازداشت .

بازی رو به جلو و خوب خیبر در نیمه دوم تا دقیقه 75جریان داشت تا اینکه کاکاوند بازیکن میانی خیبر با دریافت کارت قرمز از بازی خارج شد و با خروج او از بازی تیم لرستانی ده نفره دقایق پایانی را پشت سر گذاشت و رایکایی ها کمی از زیر فشار خارج شدند ، اما با این وجود ، خیبر کنترل بازی را از دست نداد .

ویسی با بهره گیری بازی پر تراکم در میانه میدان و بازی دادن به ابدام و کاکاوند و حسین جودکی توانست خط میانی را از رایکا بگیرد و در دفاع تیمی نیز دوندگی ها و توپ گیری های خوب بازیکنان خیبر و پرس از جلو و منظم بازی کردن دفاع این تیم عملا هیچ موقعیتی را به هافبک ها و خط میانی رایکای بابل نداد و این نشان می دهد کم کم خیبر با عبور از سبک روانخواه که تیمش را برای حضور در لیگ دو آماده کرده بود  به بلوغ تاکتیکی مد نظر ویسی رسیده و او به رغم اینکه در بستن تیم نقشی نداشته است اما توانسته است در 4 بازی همراهی اش با خیبر ، سبک مورد نظرش را به آرامی به بازیکنانش دیکته کند.

مجموعه تیم خیبر در این بازی نمایشی خوب و قابل قبول ارائه کردند اما در بین بازیکنان این تیم  نصیر و علیخانی به خوبی دفاع را هدایت کرده و مهران احمدی و حسین جودکی نیز نمایشی چشم پسند ارائه داده و بازی کاکاوند نیز به رغم دوندگی ها و درگیری هایش به چشم نیامد اما در خدمت تیم بود و به مانند بازی های گذشته عارف رستمی مهاجم خیبر که سال گذشته در تیم نیروی زمینی تهران نیز بازیهای خوبی ارائه کرد ، دونده و پرتلاش و توپ گیر ظاهر شد .

گزارش : عباس دارایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز