رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

از نظر ابتلا به کرونا رتبه دوم و از نظر مرگ و میر رتبه ۲۲ کشوری را داریم

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۱:۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۵۴۳۷
از نظر ابتلا به کرونا رتبه دوم و از نظر مرگ و میر رتبه  ۲۲ کشوری را داریم
محمد رضا نیکبخت گفت: در بحث مقابله با کرونا ویروس خوب عمل کرده و وضعیت مان در مقایسه با دیگر استان ها بهتر است .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ نیکبخت در نشست شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان  بابیان  اینکه انجام یک کار تحقیقاتی و پژوهشی نیازمند داشتن یک ایده ی نو و هزینه بر است،اظهار کرد : هر استادی که می خواهد یک کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام بدهد باید دارای یک ایده باشد تا بتواند این ایده در اجرا به یک محصول دانش بنیان تبدیل نماید ؛ منتها برای رسیدن به این هدف باید مسیر درست را انتخاب کرد و برای آن هزینه ای را در نظر گرفت تا منتج به نتیحه شود .

اوافزود : برنامه و نقشه ی راه دانشگاه کاملا مشخص است و تعداد رشته های تخصصی مورد نیاز دانشگاه نیز مشخصند ؛ لذا شما می توانید راحع به زیست فناوری دارویی ، تغذیه ، روانپزشکی ، عفونی و زنان و زایمان ورود پیدا کرده و بسترهای لازم را برای جذب متخصصین ، اخذ مجوز و حتی تاسیس دانشکده ی توانبخشی اقدام نمایید و در این زمینه ها نیز کار فناورانه انجام بدهید .

نیکبخت  در خصوص بحث کرونا نیز تصریح کرد : کرونا باعث شد که در این مدت کوتاه ، پنج آزمایشگاه تشخیصی کرونا ویروس را در استان راه اندازی کنیم که برای هر آزمایشگاهی ، حدود سه میلیارد تومان هزینه شده است .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد : از نظر ابتلا رتبه ی دوم و از نظر مرگ و میر ، رتبه ی ۲۲ کشوری را داریم و این قضیه نشان می دهد که دانشگاه ما در بحث مقابله با کرونا ویروس خوب عمل کرده و وضعیت مان در مقایسه با دیگر استان ها ، بهتر است .

او گفت : شرکت های دانش بنیان با استفاده از این ظرفیت های خوب آزمایشگاهی که در دانشگاه راه اندازی شده است ؛ می توانند در زمان های مشخصی که آمارهای کرونایی کاهش می یابد ، استفاده کنند .

 

 

نظر شما