مدیرکل بهزیستی استان البرز تشریح کرد:

همه آنچه که باید درباره خدمات اورژانس اجتماعی بدانید

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۰:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۵۵۹۶
همه آنچه که باید درباره خدمات اورژانس اجتماعی بدانید
مدیرکل بهزیستی استان البرزبا اشاره به اینکه درحال حاضر مراکز فوریتهای اورژانس اجتماعی در چهار شهرستان کرج، فردیس، نظر آباد و ساوجبلاغ فعال است گفت: سه پایگاه خدمات اجتماعی سیّار در شهرستانهای نظرآباد، ساوجبلاغ وفردیس مشغول خدمت رسانی می هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اسدالله حیدری اظهار کرد: تخصصی بودن، در دسترس بودن، به موقع بودن و ارائه خدمات روانی ـ اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف برجسته اورژانس اجتماعی به شمار می رود.

وی در خصوص جامعه هدف تحت پوشش اورژانس اجتماعی گفت: کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افراد آسیب دیده از اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار، سالمندان و افراد دارای معلولیت آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، افرادی که اقدام به ترک و فرار از منزل نموده اند، جامعه هدف تحت پوشش اورژانس اجتماعی می باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد : نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرّف و ارجاعی می باشد و ارجاعات نیز به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند گردید. 

وی خاطر نشان کرد، خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نجات کرج ، پاسخگویی به کلیه تماس گیرندگان درخصوص افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را برعهده داشته و ارجاعات مرتبط به هر شهرستان را به واحدهای خدمات سیار و مداخله در بحران آن مراکز اعلام می کند.

مدیرکل بهزیستی البرز در پایان گفت:همچنین دو شهرستان در سطح استان ( شهرستان کرج به عنوان مرکز سطح یک با ظرفیت پذیرش و نگهداری ۱۲ مددجو و شهرستان ساوجبلاغ به عنوان مرکز سطح دو ، با ظرفیت پذیرش و نگهداری ۴ مددجو) به دختران و زنان درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی فاقد سرپناه امن ، به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز