هشدار شرکت برق مشهد در خصوص مصرف زیاد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۴:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۵۹۱۲
هشدار شرکت برق مشهد در خصوص مصرف زیاد
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد هشدار داد در صورتی که شهروندان در مصرف برق و گاز صرفه جویی لازم را نکنند این شرکت ناگزیر به اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا کاشی افزود: با توجه به این که سرمای هوا در کل کشور استقرار و مصرف گاز افزایش یافته تامین سوخت گاز برای نیروگاه‌های برق در کل کشور با محدودیت مواجه شده است.

وی ادامه داد: برای این که مشکلی در تامین برق مشترکان در کل کشور از جمله مشهد به وجود نیاید و تامین سوخت گاز برای نیروگاه‌ها دچار مشکل نشود و آنها مجبور به استفاده از مازوت نشوند مدیریت مصرف برق از سوی وزارت نیرو به کل شرکتهای توزیع نیروی برق در سراسر کشور ابلاغ شده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: به همین منظور طی چند روز گذشته پنج هزار لامپ در اکثر معابر و بلوارهای اصلی و خیابانهای شهر به صورت یک درمیان خاموش شده و از این محل تاکنون ۱۷ مگاوات ساعت در مصرف برق صرفه جویی شده است.

کاشی افزود: هم اینک مدیریت مصرف برق در بخش صنایع و مراکز غیرحساس در مشهد در حال اعمال است و با هماهنگی انجام گرفته این بخشها مصرف برق خود را در ساعاتی از روز کاهش می‌دهند، همچنین از شهرداری، مدیریت بوستانها، استانداری، دستگاه‌های اجرایی و آتش نشانی خواسته شده است که شرکت توزیع نیروی برق را برای مدیریت بار همراهی کنند.

وی اضافه کرد: خط قرمز این شرکت مدیریت بار در بخش خانگی است و تلاش می‌شود که این بخش با مشکل مواجه نشود اما اگر مصرف گاز به همین منوال پیش رود مدیریت مصرف در بخش خانگی نیز اعمال خواهد شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: هیچ مشکلی در تامین برق مشهد وجود ندارد اما تامین گاز برای نیروگاه‌ها در کل کشور دچار مشکل شده و هر چه قدر مصرف گاز و برق مدیریت شده و در این بخشها صرفه جویی اعمال شود خاموشی کمتر و آلایندگی‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد.

 

نظر شما