خدمت ماندگار دولت برای مردم کردستان

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۶۲۶۸
خدمت ماندگار دولت برای مردم کردستان
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بیشترین سرمایه گذاری انجام گرفته در استان در حوزه آب و برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت صورت گرفته است و این سرمایه گذاری ها بتدریج نقش خود را در بالندگی و توسعه استان نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهرام نصراللهی زاده  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۰ درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند که منابع آبی اطمینان بخش این حجم از جمعیت استان تا افق ۱۴۲۵ تامین شده است.

وی افزود: سه شهرستان با مشکلات حاد آب آشامیدنی در ردیف بودجه اعتبار نداشتند که  با وجود منع تعریف طرح جدید، ردیفی در سال‌های اخیر برای آنان تعریف شد و امسال و همچنین سال آینده اعتبارات خوبی برای این بخش گرفته‌اند.

نصراللهی زاده با بیان اینکه کیفیت آب آشامیدنی سنندج در چند سال گذشته کاهش یافته است، اضافه کرد: آب شرب این شهر از سد قشلاق  تامین می‌شد که کفایت داشت اما در چهار سال اخیر در ایام سرد سال مردم با مشکل طعم و بوی آزار دهنده آن مواجه شدند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: کار مهمی که امسال صورت گرفت تثبیت منبع دوم برای تامین آب شرب سنندج از سد آزاد بود و در لایحه ۱۴۰۰ و نیز در چند هفته اخیر پیگیری‌های خوبی انجام گرفت و ردیفی در لایحه بودجه برای سنندج ایجاد شد تا آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه اجرا شود.

وی افزود: این طرح در بودجه سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و به غیر از آن امسال هم سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ۱۰۰ میلیارد تومان از قانون بودجه ۹۹ پیشنهاد داده بودند که باید به تصویب هیات دولت برسد که قول مساعد آن گرفته شده و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

نصراللهی زاده گفت: این طرح خدمتی ماندگار برای مردم خواهد بود که خیال آنان را برای آب شرب گوارا کاملا راحت خواهد کرد.

وی درباره تامین آب شرب دیگر شهرهای استان گفت: برای تامین آب شرب مریوان از سد گاران ۱۷ کیلومتر خط انتقال انجام شده و در لایحه ۱۴۰۰ با اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ ایجاد تاسیسات آن هم انجام می‌شود و مجوز احداث تصفیه خانه این شهر در سال آینده صادر می شود.

نصراللهی زاده  افزود:  آب شرب مردم این شهر از سد شهید کاظمی تامین می‌شد و سد چراغ ویس منبع دومی بود که خط انتقال آن اجرا شده و تصفیه خانه هم احداث شده است و در سال حدود ۳۱ تا ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یادآور شد: بانه از جمله شهرهای مشکل دار در زمینه آب آشامیدنی بود که آب آن از سد عباس آباد تامین شد و خط انتقال تا ورودی شهر در دست اقدام است که تنها هفت کیلومتر آن باقی مانده و امسال تامین اعتبار خوبی برای اجرای آن انجام گرفت.

وی  گفت: در کامیاران هم از سد گاوشان آب آشامیدنی شهر تامین شد و تصفیه خانه آن باید به زودی شروع شود.

نصراللهی زاده   اظهار داشت: قروه، دهگلان و بیجار سه شهری بودند که در قانون بودجه ردیف نداشتند و سال ۹۸ وارد شده قانون بودجه شدند تا آب آشامیدنی قروه و دهگلان از سد قوچم و و بیجار از سد سیازاخ تامین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز