دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان:

ایجاد اشتغال هدفمند در استان سمنان برای زندانیان در دستور کار قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۳۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۶۴۲۹
ایجاد اشتغال هدفمند در استان سمنان برای زندانیان در دستور کار قرار گیرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال هدفمند در فرآیند اصلاح زندانیان و استحکام بنیان خانواده‌های آن‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد شریف ظهر امروز در جلسه حمایت از زندانیان که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای زندانیان نقش بسیار مهمی در تربیت و اصلاح زندانیان و استحکام بنیان خانواده‌های آن‌ها دارد.

وی بر لزوم تقویت همکاری انجمن حمایت از زندانیان، اداره کل زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در روند ایجاد اشتغال هدفمند برای زندانیان تأکید کرد.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان سمنان بیان کرد: اقدامات حمایتی کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان زیرپوشش این نهاد قابل‌تقدیر است.

شریف‌ابراهیمی بابیان اینکه می‌توان از ظرفیت شرکت‌های تولیدی برای ایجاد اشتغال ویژه زندانیان استفاده کرد افزود: بسیاری از سوله‌ها و سالن‌هایی که در اختیار سازمان زندان‌ها نیز هست؛ ظرفیت ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای زندانیان را دارد که باید از آن استفاده شود.

وی تأکید کرد: استعداد زندانیان و خانواده‌های آن‌ها نیز باید موردبررسی قرار گیرد و متناسب با آن نسبت به ایجاد اشتغال اقدام شود.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان سمنان بیان کرد: باید از ظرفیت خیران و افراد نیکوکار نیز برای کمک به خانواده زندانیان استفاده شود.

سیده فاطمه تقوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان نیز در این نشست عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 13 نفر از دختران خانواده‌های زندانی زیرپوشش کمیته امداد استان سمنان با ارائه کمک‌هزینه کمیته امداد راهی خانه بخت شده‌اند.

وی عنوان کرد: به هر یک از این 13 نفر علاوه بر کمک برای ازدواج؛ 20 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه داده‌شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: 15 میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی به 21 نفر از دانشجویان خانواده‌های زندانی زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان سمنان داده‌شده است.

تقوی بیان کرد: به 41 خانوار با مراجعه به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ودیعه مسکن، تسهیلات 20 میلیون تومانی پرداخت‌شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز