تا جمعه ارتفاع موج در سواحل استان به ۲.۵ متر هم می‌رسد!

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۳:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۶۴۳۶
تا جمعه ارتفاع موج در سواحل استان به ۲.۵ متر هم می‌رسد!
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا روز جمعه به جهت وزش بادهای شدید ارتفاع موج دریای عمان و سواحل جنوب این استان به ۲ تا ۲.۵ متر خواهد رسید.

به گزارش برنا؛ محسن حیدری روز چهارشنبه اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت ارتفاع موج دریای عمان در نزدیکی سواحل جنوب سیستان وبلوچستان به حدود ۲ تا ۲.۵ متر برسد از همین رو احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز خسارت به فعالان دریایی، ضروری بوده محدودیت تردد برای قایق‌های صیادی و تفریحی و همچنین قایق‌های کوچک و شناورهای سبک در رفتن به دریا اعمال شود بیان کرد: وزش باد شدید همراه با گردوخاک در این مدت علاوه‌بر مناطق جنوبی و سواحل سیستان و بلوچستان نواحی شمالی استان را نیز فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محافظت از محصولات کشاورزی بویژه در مناطق جنوبی سیستان بلوچستان الزامی بوده افزود: در این مدت در نقاط مستعد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید افقی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

 

 

نظر شما