امام جمعه شیراز:

استان فارس از مجلس انتظار حرکت نو دارد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۵۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۶۴۵۱
استان فارس از مجلس انتظار حرکت نو دارد
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: با توجه به تغییر روالی که در مجلس جدید شورای اسلامی به وجود آمده، توقعات از این نهاد به مراتب بیشتر شده است و مردم این استان نیز در زمینه‌های مختلف انتظار دارند که شاهد حرکتی نو از سوی این مجلس باشند.

به گزارش برنا؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان فارس، با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان، افزود: مردمان این خطه اهل ادعا و توقع نیستند و بی سروصدا کار را پیش می‌برند و بی‌شک ادعا نداشتن و کار کردن، بسیار ارزشمند است.

امام جمعه شیراز بیان داشت: بر اساس آمار و ارقام، عموما حرکت‌ها در شیراز خودجوش و مردمی است، بدون اینکه بخواهند بار را بر روی دوش مدیران و مسوولان بگذارند، از سوی دیگر، این توقع وجود دارد که مدیران و برنامه‌ریزان کشور، حقوق مردم را به‌واسطه نجابت و آرامشی که دارند نادیده نگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، همچنین خواستار همیاری مجلس برای تحقق عدالت در همه شئون، از جمله توزیع عادلانه ثروت در کشور شد.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه ۱۶میلیون سفر درون‌شهری و برون‌شهری به قصد زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در طول سال انجام می‌شود، معنادار و بیانگر محوریت و اهمیت این بارگاه مقدس است.

وی اضافه کرد: توقع داریم اگر برخی آن ارزش معنوی را متوجه نمی‌شوند، دستکم از این دیدگاه، حرم را مدنظر قرار دهند، چراکه راه آبادی دنیا در توجه ویژه به عمران و از بن‌بست خارج‌شدن این حرم مطهر است و اگر آخرت را نیز می‌خواهیم باید به اهل بیت (ع) توجه کنیم.

امام جمعه شیراز، با انتقاد از بودجه اندک حمایت‌ها از حرم‌های مطهر در سال ۹۸، اظهار داشت: با این بودجه، احیای حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهر شیراز که حوزه‌ای فرهنگی به‌شمار می‌رود و باید هم‌افزایی تاریخی آن با دیگر کشورها و مناطق دنیا توسعه یابد، صورت نمی‌گیرد.

آیت‌الله دژکام گفت: اگر از ظرفیت نفوذ معنوی حرم‌های مطهر حمایت شود، بسیاری از امکانات ما در خارج از کشور نیز به سبب ارتباط با مجموعه‌های حرم زنده خواهد شد و باید تلاش شود که این مسائل در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ و سرفصلی باز شود تا بتوانیم به‌خوبی در این زمینه فعالیت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز