استاندار اردبیل تاکید کرد:

برنامه ریزی و آموزش مستمر مهارت های زندگی برای کاهش آسیب های اجتماعی

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۳:۳۸:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۷۷۴۲
برنامه ریزی و آموزش مستمر مهارت های زندگی برای کاهش آسیب های اجتماعی
استاندار اردبیل گفت: آموزش مهارت های زندگی به صورت مداوم و مستمر برای افراد بالای ۱۸ سال به منظور کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شود.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوارکه با محوریت برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد گفت: آموزش مهارت های زندگی و مشاوره قبل از ازدواج در برنامه افراد بالای ۱۸ سال قرار گیرد و این برنامه ها باید مداوم و اثربخش باشد.

استاندار اردبیل گفت:سرعت طلاق در استان اردبیل افزایش یافته است که باید علت و عوامل این افزایش بررسی و ریشه یابی شود تا راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ شود.
وی نقش آموزش و پرورش را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم عنوان کرد و افزود: وجود ۲۲۰هزار دانش آموز،۲۰هزار کارمند آموزش و پرورش و ۴۴هزار کارمند در استان ظرفیت خوبی است که باید از این گروهها برای آموزش مهارتهای زندگی استفاده کرد.
او افزود: سازمان‌های مردم نهاد و همیار دولت با توانمندسازی فرهنگی، آموزش مهارت‌های زندگی و توجه به رفع ریشه‌ای مشکلات می‌توانند در جلوگیری و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشند.
بهنام جو افزود:شهرستان بیله سوار ظرفیت پایلوت کنترل آسیب های اجتماعی را دارد و امیدواریم این حرکت موجب تحول و دگرگونی مثبت درشناسایی و حل آسیبهای اجتماعی شود.
استاندار اردبیل گفت:کارهای خوبی در زمینه مبارزه با کرونا در شهرستان صورت گرفته است و اجرای طرح کمک مومنانه، تعطیلی اصناف و بازارچه و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در بیله سوار که با غربالگری ۱۰۵درصدی بیماران همراه بوده است که امیدواریم با همدلی و همکاری شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.
امام جمعه بیله سوار نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی در شهرستان در حال انجام است و ایجادکارگروه ازدواج و طلاق و صلح و سازش با هماهنگی دستگاههای قضایی و ادارات فرهنگی در شهرستان تشکیل شده است.
جابر عزیزی شناسایی آسیب های اجتماعی را یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: دستگاه های عضو باید در این زمینه با اهتمام بیشتری فعالیت کنند.
استاندار اردبیل بعدداز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار با حضور در مسجد فاطمیه 
پایگاه شهید عباسقلی نژاد محله قرشلو نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد و بر نظارت مداوم و مستمر دررخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز