معاون وزیر بهداشت و درمان:

روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن کاملا نزولی است

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۵:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۷۸۵۸
روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن کاملا نزولی است
جان بابایی روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن را نزولی توصیف کرد و گفت: با همکاری مردم می‌توانیم این بیماری منحوس را مهار کنیم.

به گزارش برنا؛ قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت و درمان در سفر به دشت آزادگان و در حاشیه بازدید از بیمارستان طریق القدس بستان گفت: روند ابتلا به بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن نزولی است و پیش بینی می‌شود با همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی روند کاهش تداوم داشته باشد.

او با بیان اینکه در جمع مبتلایان جدید، تعداد زیادی بیمار بدحال نداریم، افزود: اگر همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی تا نوروز ۱۴۰۰ ادامه پیدا کند، شرایط آرامی در زمینه کرونا ویروس، کنترل و مهار آن پیش رو خواهیم داشت.

جان بابایی در ادامه هدف از بررسی پروژه‌هایی است که در ایام الله دهه فجر قابلیت افتتاح دارند، عنوان و بیان کرد: استان خوزستان چندین طرح بهداشتی و درمانی دارد که از آن جمله می‌توان به بیمارستانی در بخش الوار گرمسیری از توابع شهرستان اندیمشک اشاره کرد که تکمیل و تجهیز آن انجام شده است.

این مقام مسئول به تداوم روند احداث و تکمیل بیمارستان طریق القدس بستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مدتی این پروژه متوقف شده بود و برای از سرگیری مجدد آن، دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجبور به اورهال کردن تاسیسات و تجهیزات در محل شد، اما پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده تجهیز آن انجام شود و قبل از نوروز سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

معاون وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بیمارستان بستان و نزدیکی آن به مرز عراق، قابلیت تبدیل به بیمارستان گردشگری سلامت دارد و مردم عراق نیز می‌توانند از خدمات درمانی آن بهره‌مند شوند، البته تجهیز و تکمیل بیمارستان باغملک نیز انجام شده و از ظرفیت‌های مطلوبی در سطح استان خوزستان برخوردار است و ان شاءالله پیش از پایان سال ۱۳۹۹ افتتاح خواهد شد.

جان بابایی درخصوص بیمارستان بهبهان گفت: یکی از بیمارستان‌های خوب در سطح استان محسوب می‌شود و فاز اول آن تا پایان امسال قابلیت بهره برداری دارد، ضمن اینکه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از معضلات در قسمت بهداشت و درمان اهواز محسوب می‌شد و هم اکنون بخش‌های قابل توجهی از جمله؛ بخش ویژه و اورژانس آن فعال است.

او در پایان بیان داشت: اورژانس بیمارستان سینا در شهرستان کارون نیز با مشکلات زیادی مواجه بود و در حال حاضر اقدامات لازم برای تکمیل و راه اندازی این بخش در حال انجام است و امیدواریم با برنامه‌های انجام شده همه آن‌ها را در ایام الله دهه فجر و قبل از پایان سال ۱۳۹۹ افتتاح کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز