مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود:

دانشگاه شاهرود نمایشگاه کار برگزار می‌کند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۱:۳۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۸۲۲۸
دانشگاه شاهرود نمایشگاه کار برگزار می‌کند
مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به راه‌اندازی مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد با 48 درصد بیشترین استقبال را از این مرکز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دکتر جواد قالیبافان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیش از 700 دانشجو از مقاطع مختلف، درخواست‌های خود را در مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه صنعتی شاهرود ثبت کردند که دانشجویان کارشناسی ارشد با 47 درصد بیشترین حضور را در این مرکز داشتند.

وی با بیان اینکه 41درصد از دانشجویانی که درخواست خود را ثبت کردند دارای دانش‌نامه کارشناسی هستند افزود: پنج درصد ثبت‌نامی‌های این مرکز دارای مدرک دکترا و چهار درصد کاردانی بودند. ضمن اینکه دو درصد ثبت‌نامی‌ها دیپلم و یک درصد نیز زیر دیپلم هستند.

مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه درخواست های ثبت شده در این مرکز توسط کارجویان متقاضی از کل استان و در تمامی رشته های فنی مهندسی و علوم پایه و...بودند ادامه داد:همچنین تعداد نیروی کار مورد تقاضا و فرصت‌های شغلی مورد درخواست از طرف واحدهای صنعتی استان نیز تاکنون 152 نفر هستند و در همین راستا، تعداد 142 کارجو متناسب با نیاز کارفرما، توسط این مرکز به واحدهای مربوطه معرفی شده است.

دکتر قالیبافان با اشاره به دریافت مجوز راه‌اندازی این مرکز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود تنها دانشگاه استان سمنان است که موفق به اخذ مجوز مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

وی با اشاره به چگونگی دریافت مجوز راه اندازی این مرکز گفت: درخواست صدور مجوز راه اندازی مرکز کاریابی و هدایت شغلی در شهریور 98 توسط دانشگاه به وزارت عتف ارسال شد و با توجه به امکانات موجود و بررسی برنامه های ارائه شده دانشگاه توسط کارشناسان وزارت، مجوز راه‌اندازی برای اولین بار در دی ماه 98 برای حدود 22 دانشگاه در کشور صادر شد.

مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به چگونگی ارتباط این مرکز با دانشجویان و نحوه اطلاع رسانی، به آنها اضافه کرد: سایت مرکز کاریابی و هدایت شغلی در زیر مجموعه سایت دانشگاه راه اندازی شد و کلیه فرم‌های درخواست کارجویان و کارفرمایان با قابلیت تکمیل آنلاین در سایت قرار گرفت.  

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه کار با حضور شرکت‌های صنعتی استان در محل دانشگاه خبر داد و گفت: برپایی این نمایشگاه با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا، موقتا به زمان دیگری موکول شده که امکان حضور فیزیکی دانشجویان فراهم باشد.

مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که در آینده در محل دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار خواهد شد،به منظور آشنایی دانشجویان با فضای کاری و حوزه فعالیت‌های شرکت های مستقر در استان برگزار می‌شود.

دکتر قالیبافان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی مورد نیاز دانشجویان و کارجویان گفت: با توجه به لزوم توانمندسازی کارجویان متناسب با نیازهای بازار و صنایع، برگزاری دوره های مهارت افزایی در دستور کار مرکز قرار گرفته است. قرار است که در راستای تأمین نیازهای شغلی تخصصی موردنیاز صنایع استان، دوره های فنی و تخصصی از طریق اساتید کارآزموده از جانب صنعت و یا دانشگاه برگزار شود.

وی به صدور مدرک فنی و حرفه ای برای دوره های مهارت افزایی دانشجویان، اشاره و تصریح کرد: در راستای اعتلای دوره های مهارت‌افزایی دانشجویان و کارجویان، با هماهنگی فنی و حرفه ای شهرستان بنا شد تا ضمن بهره‌مندی از امکانات سخت افزاری فنی و حرفه ای و اساتید این مرکز، امکان صدور مدرک فنی و حرفه ای برای دوره های مهارت افزایی برگزار شده توسط دانشگاه، میسر شود.

وی به برخی برنامه‌های آموزشی این دانشگاه پرداخت و گفت: اداره کارآفرینی دانشگاه در راستای افزایش اطلاعات کارجویان و دانشجویان با فضای کار واقعی به برگزاری دوره هایی همچون، رزومه نویسی، مهارت های عمومی کار گروهی و ...پرداخته است

مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به برنامه‌ریزی برای جایگزینی دوره کارآموزی با دوره مهارت‌افزایی به تدوین دستورالعملی در این خصوص پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شرایط نامناسب دوره های کارآموزی دانشجویان در مقطع کارشناسی و عدم بازدهی مناسب این دوره‌ها در بیشتر موارد، دستور العمل مناسب جهت امکان جایگزینی دوره کارآموزی با دوره مهارت افزایی تدوین و در اختیار دانشکده ها جهت اعلام نظر قرار گرفته است. با توجه به لزوم تصویب این دستورالعمل از سوی شورای پژوهشی دانشگاه، انتظار می‌رود که از سال 1400 به صورت عملی اجرا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز