رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

ابتلای ۱۰۰۰ پرستار بابلی به کرونا

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۱:۵۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۸۲۵۷
ابتلای ۱۰۰۰ پرستار بابلی به کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تاکنون هزار پرستار به بیماری کرونا مبتلا و پنج شهید سلامت برای مهار و مقابله با کرونا تقدیم شده است.

به گزارش برنا؛ سید فرزاد جلالی صبح یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان با اشاره به تراکم بالای جمعیت در بابل اظهار داشت: اولین مورد بیماری کرونا ۲۸ بهمن ماه سال گذشته در شهرستان ثبت شده است.

وی با اظهار اینکه در دانشگاه علوم پزشکی بابل و درپی اولین پیک، پنج بیمارستان را مجهز و آماده کردیم، افزود: در پیک دوم نیز وضعیت بدی نداشتیم اما در پیک اول روزانه ۱۲۰ بیمار پذیرش می‌کردیم این آمار در پیک دوم کمتر شده بود.

جلالی یادآور شد: در حال حاضر ۴۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و در مجموع ۲۱۶ بیمار بستری شده در شهرستان وجود دارد و تاکنون ۵۰ هزار بیمار معادل یک دهم جمعیت تحت پوشش سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در مجموع بیش از ۹ هزار بیمار کرونایی بستری شدند، افزود: میانگین ۳۵ درصد تست‌های کرونایی مثبت بوده است.

وی ادامه داد: شاخص مخاطره ۱.۰۵ بوده و روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تست انجام می‌شود و با آنکه مازندران در طرح شهید سلیمانی دیرتر عمل کرد اما خوشبختانه تست‌ها به سرعت در حال افزایش است.

جلالی با اشاره به تشکیل ۱۰۰ جلسه ستاد کرونا در شهرستان گفت: همچنین برای مقابله با بیماری پنج شهید سلامت تقدیم شد و هزار پرستار نیز مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اظهار اینکه ۳۱۱ تیم مراقبتی در بابل فعالیت می‌کنند، افزود: حدود چهار هزار تست تاکنون انجام شده که ۳۵ درصد آن مثبت بوده است.

وی با اشاره به سه هزار و ۷۰۰ نفر از افراد دارای بیماری در منزل تحت مراقبت هستند، افزود: در قرنطینه معکوس هزار و ۷۰۰ بیمار شناسایی شده است.

وی به برخی چالش‌های فراروی اشاره کرد و گفت: نهادینه نشدن فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله مسائل و عدم برخورد با افراد متخلف و خاصی از دیگر دغدغه‌ها است.

جلالی رعایت نشدن محدودیت‌های کرونایی بین اصناف و عدم اجرای مناسب تردد بین استانی و شهرستانی از دیگر موانع به شمار می‌رود، یکسان نگری مازندران با دیگر استان‌ها را از دیگر موانع برشمرد و گفت: باید در تصمیم گیری های کلان، مازندران کلان شهر دیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز