میزان مبتلایان به کرونا در استان ۳۴ درصد کاهش یافت

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۲:۳۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۸۲۷۳
میزان مبتلایان به کرونا در استان ۳۴ درصد کاهش یافت
با همت مردم استان لرستان روند ابتلا به ویروس کرونا در استان لرستان کاهش یافته به طوری که اکنون وضعیت ابتلا به این بیماری در تمامی شهرستان‌های استان زرد است.

به گزارش برنا؛ ابتلا به ویروس کرونا در استان لرستان روند کاهشی یافته به طوری که وضعیت ابتلا به این بیماری در تمامی شهرستان‌های استان زرد است.

حدود یک ماه پیش از 11 شهرستان لرستان 4 شهرستان «خرم‌آباد، پلدختر، ازنا و دلفان» وضعیت نارنجی داشتند و وضعیت مابقی شهرستان‌ها زرد بود اما اکنون پس از گذشت یک ماه وضعیت کرونایی تمام شهرستان‌ها زرد است.

15 دی ماه  تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان لرستان 61 هزار و 302 نفر اعلام شد و جمع فوتی های ناشی از این ویروس به هزار و 301 نفر رسید. 16 دی ماه با اضافه شدن 167 نفر به بیماران کرونایی مجموع مبتلایان به کرونا به 61 هزار 469 نفر رسید و با فوت یک نفر جمع فوتی ها نیز 1302شد.

17 دی ماه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان 61 هزار 651 نفر اعلام شد و فوتی های ناشی از این ویروس مرگبار به هزار و 303 نفر رسید. 18 دی ماه مجموع مبتلایان به ویروس کرونا به 61 هزار و 746 نفر رسید و فوتی های کرونایی هزار و 304 نفر بودند.

محمود ثمینی نایب رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی لرستان اظهار داشت: با توجه به وضعیت زرد استان لرستان ممنوعیت در ورود به شهرها برقرار است و رعایت ممنوعیت تردد شبانه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا از ساعت 21 تا 4 صبح در مرکز استان و شهرستان بروجرد اعمال می‌شود.

وی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: براساس مصوبه ستاد ملی، در استانها و یا شهرستان‌هایی که وضعیت مرگ و میرهای ناشی از کرونا دو نفر در 100 هزار نفر باشد و روند کاهشی ابتلا به کرونا مشهود باشد وضعیت آبی اعلام می‌شود.

ثمینی ضمن تقدیر از همکاری و مراعات مردم به مقایسه وضعیت آماری دی ماه نسبت به آبان ماه عنوان کرد: نسبت به دو ماه پیش میزان مرگ و میر 450 درصد کاهش داشته، میزان مبتلایان 34 درصد و تعداد بستری ها 366 درصد کاهش یافته است.

 هم اکنون کلیه شهرستانهای استان لرستان زرد کرونایی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز