مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان :

هر گونه حمل چوب در اراضی ملی، مستثنیات، باغات و جنگلی بدون مجوز ممنوع است

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۸۳۲۹
هر گونه حمل چوب  در اراضی ملی، مستثنیات، باغات و جنگلی بدون مجوز ممنوع است
شیرزاد نجفی گفت: سامانه مدیریت بهره‌برداری و حمل چوب‌ آلات در راستای حفاظت از جنگلها و پیشگیری از قاچاق چوب، در سطح استان مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  نجفی  در این خصوص ،اظهارکرد: با استقرار این سامانه تنها مرجع ثبت اطلاعات، گردش فرآیند و صدور مجوزهای مربوط به بهره‌برداری و حمل چوب آلات، سامانه مدیریت بهره برداری و حمل چوب آلات است.

او با اشاره به اینکه این سامانه در پی تفاهم میان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعقد شده است، تصریح کرد: در راستای کنترل و مقابله سیستمی با قاچاق چوب آلات و دستورالعمل اجرایی نشانه‌گذاری، مدیریت و بهره برداری از درختان جنگلی و غیرجنگلی واقع در اراضی مستثنیات اشخاص توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از دی ماه سال جاری مستقر شده است.

نجفی خاطر نشان کرد: بر این اساس ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری موظفند در انجام وظایف خود و نیز صدور مجوزهای  بهره‌برداری از چوب آلات( مجوز حمل) از این سامانه استفاده کنند و  هر گونه مجوز حمل فاقد کد یکتای سامانه از درجه اعتبار ساقط بوده و عدم ارائه مجوز ثبت شده در سیستم از سوی بهره برداران چه در زمان قطع و چه در زمان حمل به منزله قطع و حمل غیرقانونی تلقی شده و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان بیان کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری می‌توانند محمولات و پروانه‌های صادر شده را با کدهای دستوری مربوطه و در صورت نداشتن تلفن همراه هوشمند با استفاده  از هر نوع تلفن همراه  شماره‌گیری کرده و در صورت عدم وجود مجوز و یا عدم مطابقت محموله چوب آلات با مجوز ثبت شده در سامانه، نسبت به ضبط محموله به عنوان چوب آلات قاچاق اقدام نمایند.

 نجفی خطاب به متقاضیان بهره‌برداری و قطع درختان واقع در اراضی مستثنیات ،تاکید کرد: افراد متقاضی می‌توانند پس از مراجعه به جهاد کشاورزی و صدور مجوز قطع، مراتب درخواست خود را از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه پیگیری کنند.

او خاطر نشان کرد: هر گونه حمل چوب چه در اراضی ملی، مستثنیات، باغات و جنگلی بدون مجوز از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری تخلف و ممنوع بوده و شماره تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع بطور شبانه روزی آماده دریافت هر گونه گزارشات مردمی در این خصوص می باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز