با ارائه بیش از ۳۰ خدمت و سرویس به روستاییان؛

طرح روستای هوشمند در روستاهای خراسان رضوی اجرایی می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۸۳۳۳
طرح روستای هوشمند در روستاهای خراسان رضوی اجرایی می‌شود
با محوریت دفتر امور روستایی و شوراها و دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری، طرح روستای هوشمند در روستاهای استان خراسان رضوی اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی در جلسه‌ای که به منظور بررسی اجرای این طرح در مناطق روستایی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری اطلاعات و همچنین لزوم ارائه خدمات به روستاییان از محل روستا برای جلوگیری از رفت و آمدهای اداری به مراکز بخش و شهرستان و همچنین تسریع در انجام کار، بهبود و افزایش کیفیت خدمات اداری به مردم عزیز روستا بایستی از امکانات نوین فناوری اطلاعات در روستاهای استان بهره برد.

محمد شفیعی گفت: با توجه به گستردگی و تعدد روستاهای استان با تعامل، همکاری و همفکری با دفتر فناوری اطلاعات استانداری بیش از 30 خدمت و سرویس الکترونیکی در قالب اجرای طرح روستای هوشمند در دسترس روستاییان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه‌هایی نظیر ایجاد اشتغال در بخش‌های غیرکشاورزی، کنترل جمعیت، توسعه اجتماعی و شهرسازی روستا، کاهش مهاجرت به شهرها، افزایش سطح رفاه، جذب و توسعه فناوری‌های جدید و تربیت نیروی انسانی ماهر، از موضوعات دارای اهمیت توسعه روستایی است و روستای هوشمند به عنوان ابزاری با فناوری‌های نوین در این راستا عمل خواهد کرد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات در مناطق روستایی، اظهار کرد: این دفتر آمادگی دارد در قالب طرح روستای هوشمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز رشد دانشگاهی، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های پیشرو حوزه ict استان، خدماتی همچون گردشگری روستایی، بازارچه‌های روستایی و فروش آنلاین، سامانه جامع مالی و اداری، رفاهیات الکترونیک، خدمات حوزه سلامت، سامانه 137 روستایی، توسعه دفاتر پیشخوان روستایی، آموزش مجازی و ارائه محتواهای آموزشی، چمدان سلامت، شبکه  APN روستایی و... در قالب این طرح در دسترس روستاییان عزیز قرار دهد.

حمیدرضا روحبخش بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح مهم در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه دفتر امور روستایی و شوراها، دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی و مراکز رشد ICT دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود، عملیات اجرایی این طرح از اواسط ماه آینده آغاز و پس از تامین اعتبار لازم در بازه زمانی 6 ماهه از زمان شروع اجرای طرح، خدمات و سرویس‌های مورد نیاز، به بهره‌برداری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز