تامین منابع مالی برای توسعه گازرسانی در کردستان

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۸۸۲۱
تامین منابع مالی برای توسعه گازرسانی در کردستان
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد تامین منابع مالی برای توسعه گازرسانی در استان اظهارداشت: اگر مطالبات شرکت گاز استان کردستان از بخش های مشترکین خانگی ، صنعتی ، تجاری ، ادارات و جایگاه CNG به موقع وصول گردد سبب تامین منابع مالی برای توسعه گازرسانی در شهرها و روستاها شده و وقفه ای در اجرای پروژه های بوجود نمی آید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  احمد فعله گری با اشاره به اینکه اجرای پروژه های  گازرسانی هزینه بر بوده اظهارداشت : برای اجرای پرو‍ژه های گازرسانی در سطح شهر و روستا نیاز به منابع مالی فراوانی است و اجرای هر پرو‍‍‍‍ژه علاوه بر تامین لوازم و تجهیزات ، نیاز به نیروی انسانی متخصص ، مسیر یابی و تحصیل اراضی با صرف هزینه های گزاف دارد و این منابع از بودجه عمومی استان تامین نشده بلکه از درآمدهای حاصل از فروش گاز به مشترکین می باشد که پس از واریز شدن به خزانه دولت با تعریف  پرو‍ژه های گازرسانی قابل دریافت می گردد.   

فعله گری در مورد مطالبات شرکت گاز استان کردستان در بخش های مختلف گفت : مجموع مطالبات شرکت گاز استان کردستان بیش از 775 میلیارد ریال می باشد.

وی یادآور شد : از این مبلغ مطالبات بیش از 87 درصد آن مربوط به مشرکین خانگی ، تاسیسات عمومی ، نیروگاه ، جایگاه های CNG   ، ادارات دولتی و کارخانه سیمان می باشد.

مدیر عامل شرکت گار استان کردستان در پایان تاکید کرد : بیشترین حجم مطالبات به ترتیب اماکن و تاسیسات دولتی ، مشترکین خانگی ، نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و کارخانه سیمان می باشد که اگر این مطالبات وصول گردد می توان بودجه گازرسانی تمام روستاهای باقیمانده را تامین کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز