رئیس هیات اسکیت استان سمنان :

استان سمنان میزبان مسابقات ملی اسکیت می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۸۸۵۸
استان سمنان میزبان مسابقات ملی اسکیت می‌شود
رئیس هیات اسکیت استان سمنان گفت: مسابقات ملی اسکیت در ۲ بخش سرعت و حرکات نمایشی(فری استایل) در صورت ریشه‌کن شدن کرونا و بهبود شرایط به میزبانی استان سمنان در سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حبیب الله آسیایی ابراز داشت: روند اداری برای گرفتن میزبانی برگزاری مسابقات ملی اسکیت در استان سمنان تا حدودی انجام شده است، اما برگزاری مسابقات منوط به وضعیت کشور از لحاظ شیوع کرونا است.

وی ادامه داد: اسکیت از جمله رشته‌های ورزشی بود که با وجود شیوع کرونا براساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا فعالیت در این رشته ممنوع اعلام نشد و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار شد.

وی بیان کرد: کودکان از سنین چهار سالگی تا  سنین بزرگسالی می‌توانند در رشته اسکیت به فعالیت ورزشی بپردازند و به سلامت خود کمک کنند.

آسیایی با اشاره به تنوع رشته اسکیت، تصریح کرد: اسکیت ۱۰ شاخه دارد و دوست‌داران این رشته ورزشی می‌توانند با توجه به علاقه‌ خود در یکی از شاخه‌ها فعالیت کنند.

وی یادآور شد: وضعیت استان سمنان در زمینه قهرمانی و مدال‌آوری در رشته اسکیت مطلوب است، اما باید با تقویت زیرساخت در زمینه قهرمان‌پروری بیشتر تلاش کرد.

آسیایی اظهار داشت: امسال از استان سمنان ۲ دختر و یک پسر به تیم ملی اسکیت دعوت شدند، اما به دلیل شیوع کرونا امسال مسابقاتی برگزار نشد.

رئیس هیات اسکیت استان سمنان گفت: ۳۰ نفر در استان در زمینه داوری وزش اسکیت فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰ نفر مسابقات ملی را نیز داوری می‌کنند.

بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته اسکیت مشغول به فعالیت هستند.

 

نظر شما