رییس شوراهای حل اختلاف استان یزد:

۷۶ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان در یزد به سازش ختم شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۰:۵۲:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۹۴۳۵
۷۶ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان در یزد به سازش ختم شد
رییس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: با ختم به صلح و سازش یک هزار و ۴۲ پرونده در شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان یزد، سازش ۷۶ درصدی در این پرونده ها رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدرضا حداد"  رییس شوراهای حل اختلاف استان یزد با بیان اینکه ۶ شعبه شوراهای ویژه زندان در زندان های سراسر استان فعال است، بیان داشت: با همکاری این شعب در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۵۳۹ نفر از افراد زندانی نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

این مقام قضایی یکی از بارزترین نماد های صلح و سازش را مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان دانست و تصریح کرد: حمایت و تلاش همه جانبه این شعب، منجر به کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی در رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان می شود.

وی یکی از برنامه ها و سیاست های دستگاه قضایی را کاهش آمار و پایش زندانیان جرایم مالی غیر عمد ذکر کرد و اظهار داشت: ضروری است برای تحقق این امر مهم از طریق مذاکره و میانجیگری تلاش مضاعف جهت صلح و سازش صورت گیرد.

حداد افزود: تلاش در مسیر صلح و سازش، تلاشی مأجور درگاه الهی است که رضایت مردم را در پی دارد و هم در بسیاری از موارد، فردی را از بند زندان رهانیده و به آغوش خانواده باز می گرداند.

وی در پایان از همت و تلاش اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و بازداشتگاه های سراسر استان که در جهت حل و فصل امور زندانیان و آزادی آنها تلاش می نمایند تقدیر و تشکر نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز