رئیس بنیاد مستضعفان:

مردم کُرد حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۳:۴۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۱
مردم کُرد حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه کردستان مردمی مهربان، مهمان نواز و خونگرم دارد، گفت: مردم کردستان سزاوار بیشترین خدمت‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ پرویز فتاح در جریان افتتاح ۲ طرح پیشرفت آبادانی در روستای بوریدر بخش مرکزی سروآباد با بیان اینکه قبلا به کردستان آمده‌ام و هر بار با وضو به این استان قدم می‌گذاشتم، افزود: امروز هم با وضو به کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش ‌آمده‌ام.

فتاح به مردم روستای بوریدر قول داد ساماندهی همه معابر روستا در قالب طرح پیشرفت و آبادانی این بنیاد تداوم خواهد داشت و هماهنگی‌های لازم برای سنگ فرش جاده ورودی و جاده منتهی به زمین فوتبال چمن مصنوعی روستا نیز انجام می‌شود.

فتاح گفت: دیوار حایل جاده اصلی روستای بویدر سروآباد به طول یک هزار و ۶۰۰ متر و چمن مصنوعی این روستا از سری طرح‌های پیشرفت و آبادانی است و ۹۰۰ میلیون تومان برای اجرای آن هزینه شده و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به مرور برای تداوم دیوار حایل هزینه خواهد شد.

فتاح افزود: بازسازی و ترمیم مسجد، اهدای هدیه به همه ۳۰۰ خانوار روستا با کمک استانداری کردستان و هدایت فاضلاب روستا (احداث سبتیک) از دیگر طرح‌هایی است که در این روستا از سوی بنیاد مستضعفان پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح هدایت فاضلاب روستا نیاز به مشارکت مردمی یا دولتی دارد و اجرای آن هم به صورت کاملا فنی و با نظارت اداره آب و فاضلاب انجام خواهد شد.

بنیاد مستضعفان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در ۸۵ پروژه و برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان هزینه کرده است.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان شهرستان‌هایی که دچار محرومیت هستند توسط بنیاد علوی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان انتخاب شدند تا با اجرای طرح‌های مختلف، محرومیت را در این مناطق کاهش دهند، یکی از این شهرستان‌ها، سروآباد است.

در آیین بهره برداری از این طرح رئیس بنیاد علوی، نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان و فرماندار سروآباد حضور داشتند.

 

نظر شما