آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۲۴ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۱:۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۰۰۷۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۲۴ دی ۹۹
شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل با ادامه روند نزولی در وضعیت امیدوار کننده مهار قرار گرفته به طوری که مجموع بیماران کرونای بستری شده همزمان در این استان پس از ۴.۵ ماه به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته و به ۱۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش برنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با زرد شدن وضعیت شیوع کرونا، مجموع افراد بستری مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان با ۳۱۶ نفر کاهش نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده به ۱۸۷ نفر رسیده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده از بستری شدن ۲۶ نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: که این آمار ۸۷ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

او با اشاره به زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از پنج روز پیش و جان باختن یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا در شبانه روز گذشته اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۱۸ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روند شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل را نزولی و مهار شده عنوان و اضافه کرد: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در این استان در وضعیت ثابت قرار دارد به طوری که هم اکنون ۶۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی از ترخیص ۲۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با کاهش بستری شدن مبتلایان به کووید.۱۹، آمار بیماران کرونایی این استان به پایین‌تر از میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده و با کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها، امیدواری برای مهار کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

دکتر حبیب‌زاده ادامه داد: این وضعیت پایدار و سیر نزولی بیماری در استان در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی انگاری بیماری شوند.

وی هشدار داد: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

هم‌اکنون با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، هشت شهرستان پارس‌آباد، نمین، سرعین، انگوت، گرمی، خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت زرد و چهار شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر و نیر در وضعیت آبی(وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز