آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا اول بهمن ۹۹

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۰:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۳۴۱۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا اول بهمن ۹۹
آمار بستری بیماران کرونایی در استان اردبیل پس از ۲ ماه اوج، طی روزهای اخیر کاهش امیدوار کننده‌ای یافته است.

به گزارش برنا؛ در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل، تعداد بیشتری های جدید کرونا در این استان به ۲۲ نفر در شبانه روز گذشته رسیده که این آمار ۹۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

همچنین بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در شبانه روز گذشته مجموع بیماران بستری همزمان کرونا به ۱۸۲ نفر کاهش یافته که پایین ترین آمار در ۶ ماه گذشته بوده و ۳۲۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده است.

بر اساس اعلام این مرجع، تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل نیز با روند نزولی کُند، از ۸۳ مورد به ۵۱ نفر کاهش یافته است.

بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، ۹ شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و سه شهرستان خلخال، سرعین و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز چهارشنبه گفت: با آبی شدن وضعیت شیوع کرونا، امیدواری برای مهار شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان افزایش یافته و با ادامه شرایط پایدار کنونی، ۹ شهرستان این استان در وضعیت آبی و سه شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به فرایند کاهش تدریجی شیوع کرونا در این استان در چند روز اخیر و جان باختن سه نفر دیگر از مبتلایان کرونا در شبانه‌روز گذشته اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۳۳ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی از ترخیص ۳۵ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با کاهش بستری شدن مبتلایان به کووید.۱۹، آمار بیماران کرونایی این استان به پایین‌تر از میانگین ۱۰ ماه گذشته رسیده ولی نگرانی از اوج دوباره شیوع کرونا در استان پابرجاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: این وضعیت پایدار و سیر نزولی چند روز اخیر شیوع کرونا در استان، در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

وی نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدار داد و گفت: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

دکتر حبیب‌زاده بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز