فرمانده مرزبانی استان ایلام:

امنیت مطلوبی در مرزهای ایلام برقرار است

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۰۸:۴۴:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۷۷۹۲
امنیت مطلوبی در مرزهای ایلام برقرار است
فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به اینکه امنیت خوب و مطلوبی در مرزهای استان با کشور همسایه عراق برقرار است، گفت:با توجه به حضور مرزبانان در 435 کیلومتری مرز ایلام با کشور دوست و همسایه عراق، از امنیت خوب و پایداری برخوردار است و هیچگونه مشکل امنیتی در این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، سردار کیاست سپهری در مراسم تودیع و معارفه فرمانده هنگ مرزی دهلران با بیان اینکه مرزبانان ایلام هماهنگی و تعامل سازنده ای با مرزبانان کشورعراق دارند، افزود: مرزبانان استان با تمام قدرت از حوزه استحفاظی خود حراست و نگهبانی می دهند و اجازه هیچگونه تحرکی به دشمنان نخواهند داد. 

فرمانده مرزبانی استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به خشم دشمنان از حضور منطقه ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن از حضور ما درعراق و سوریه نگران است در صورتی که خودشان از کیلومترها دورتر آمده اند و در کنار مرزهای سرزمینی کشورمان قرارگرفته اند.

سردار سپهری تصریح کرد: ایران اسلامی در این مناطق بدنبال دفع فتنه گروه های تکفیری و ارهابی وابسته به استکبار جهانی است و اجازه نمی دهیم دشمنان به اهداف پلید خود دست یابند.

وی به نگرانی و هجمه های استکبار علیه پیشرفت های موشکی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: کشورهای غربی از مولفه های قدرت و دست برتر ایران بویژه در حوزه پیشرفت های موشکی نگران و می خواهند با تهدید و ارعاب، ما را این دستاوردها محروم و منافع خود را تامین کنند ولی در همه توطئه ها شکست خورده اند.

همچنین فرماندار دهلران نیز دراین آئین گفت: امنیت ۲۲۰ کیلومتر مرز شهرستان دهلران با کشور عراق حاصل زحمات نیروهای مسلح و هنگ مرزی و از همه مهم تر تعامل مردم با قوای مسلح است.

مجید عسگری با اشاره به اینکه در دفاع مقدس مرز ما محل نبرد با دشمن و میدان شهادت و ایستادگی در مقابل کفر بود، افزود: امروز همه آن مجاهدت ها و خون شهدا و ایثارگری ها به ثمر نشسته و مرز دهلران به مرز عمران و آبادانی تبدیل شده است.

وی به خدمات دولت در مرز این شهرستان در عمران روستاها و کشاورزی و ایجاد صنایع نفت و گاز اشاره کرد و افزود: امروز اراضی کشاورزی در مرز دهلران به همت دولت آباد و موجب رونق معیشت و تولید و کسب و کار برای مرزداران شده و مرزداران ما در شعاع ۲۰ کیلومتر از مرز از نعمت سهم خود از فروش نفت بهره مند شده اند.

رئیس شورای تامین دهلران اظهار داشت: ما در شرایطی به همه این پیشرفت های رسیده ایم که در طول ۴۲ سال گذشته، درگیر توطیه های داخلی، جنگ تحمیلی و تحریم بوده ایم و باید قدردان مردم باشیم که علیرغم همه مشکلات پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

وی افزود: امروز پاسگاه ها، ایجاد برجک ها، استفاده از وسایل الکترونیکی کنترل مرز و جاده های مرزی خوبی  در مرزهای کشور و بویژه استان ایلام ایجاد شده که همه در سایه خدمات نظام و دولت حاصل شده اند.

فرماندار دهلران گفت: مبارزه با قاچاق در مرزها امروز بخوبی انجام و این موفقیت حاصل خدمات مرزدارانی است که در این شرایط اجازه سوء استفاده به قاچاقچیان را نمی دهند.

لازم بذکر است که با حکم فرمانده مرزبانی کشور سرهنگ فیض اله  آزادخانی بعنوان فرمانده جدید هنگ مرزی دهلران منصوب و از زحمات سه ساله علیرضا نجفی فرد فرمانده هنگ مرزی دهلران تقدیر شد.

 

نظر شما