کردستان و خطر اوج‌گیری دوباره کرونا با ساده انگاری مردم

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۲:۵۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۵۶۲۰
کردستان و خطر اوج‌گیری دوباره کرونا با ساده انگاری مردم
رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا کردستان گفت: هم اکنون وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۶ شهرستان این استان به علت عدم تداوم رعایت مسائل بهداشتی از سوی برخی افراد به حالت زرد برگشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمدابراهیم زارعی اظهار داشت: به دنبال ساده انگاری کرونا از سوی برخی از مردم شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماری کویید ۱۹ در بیمارستان‌های استان هستیم .

وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت شیوع ویروس در شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کامیاران و قروه به دلیل این ساده انگاری از رنگ آبی (کم خطر) به رنگ زرد (خطر متوسط) بازگشته که تداوم این رویه، زنگ خطری برای شروع یک پیک خطرناک در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: وضعیت شیوع کرونا در اواخر دی و اوایل بهمن ماه در تمام شهرستان‌های استان به رنگ آبی با خطر کم درآمد اما هم اکنون این وضعیت تنها در شهرستان‌های سروآباد، دیواندره، دهگلان و مریوان تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت ابتلا و گردش ویروس کرونا در این استان شکننده‌تر شده است گفت: انتظار داریم مردم کماکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک حال ستاد استانی در مدیریت بیماری کووید ۱۹ باشند و دستگاه‌های عضو ستاد نیز موظف هستند نظارت‌های خود را بیشتر کنند.

زارعی یادآور شد: در ابتدای آذر بواسطه داشتن ۶ شهرستان قرمز و چهار شهرستان نارنجی، وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا در مجموع قرمز بود که با اعمال طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا هم اکنون این وضعیت حالت بهتری از آن موقع دارد.

 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۱۳۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در این استان ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده و با فوت یک نفر تعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون یک هزار و ۶۶  نفر است.

در حال حاضر ۱۱۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۱ نفر در سنندج، ۱۳ نفر در سقز، چهار   نفر در مریوان، چهار نفر در قروه، ۶ نفر در کامیاران، سه نفر در بانه، ۶ نفر در بیجار ، پنج نفر در دیواندره و در دهگلان یک نفر تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۲۶ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون ۴۸۸ هزار و ۹۸۱ نفر رسیده و ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۲۸۷ نفر بهبود یافته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز