افزایش ۲.۵ برابری تعداد بیماران بستری در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۷۰۱
افزایش ۲.۵ برابری تعداد بیماران بستری در آذربایجان‌غربی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در یازدهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: آذربایجان غربی به تبع سایر استان ها خیز های دوم و سوم بیماری کرونا را پشت سر گذاشت اما آذربایجان غربی خیز سوم سهمگینی را تجربه کرد که این خیز به مدت ۸۶ روز به طول انجامید.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده افزود: خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که در استان شکل گرفت و همراهی که مابین مسئولین استانی ایجاد شده بود، محدودیت ها به خوبی اعمال شد و توانستیم موج را بشکنیم که به دنبال آن تعداد بستری ها و فوتی‌ها کاهش پیدا کرد.

وی درباره وضعیت استان از نظر شیوع بیماری در بهمن ماه بیان کرد: در مقایسه سه هفته اخر بهمن ماه با اواخر دی ماه، آمار بیماران بستری ۲.۵ برابر افزایش یافته است. همچنین بیماران مثبت سرپایی استان نیز ۲.۵ برابر بیشتر شده است. به تدریج مراجعین مراکز ۱۶ ساعته و اورژانس ها نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در پیک سوم بیماری ۸۵ درصد تست ها مثبت بوده است که نشان از شیوع بالای بیماری در استان بود. پس از آنکه بیماری کنترل شد درصد تست های مثبت به ۱۰ درصد رسید. امروز مقایسه ای که با اواخر دی ماه انجام شده است، این رقم به ۴۵ درصد رسیده است.

به گفته آقازاده، استان آذربایجان غربی با ۴ مبادی ورودی، شرایط ویژه ای دارد.

آقازاده درباره سرعت شیوع بیماری در استان ابراز کرد: در آذربایجان غربی بیماری نه با شیب ملایم بلکه براساس بررسی های انجام یافته با شیب تند در حال پیشرفت است که اگر نتوانیم به موقع ورود کنیم، شیوع بیماری پیشرفت می کند. در شرایط فعلی ۵ شهرستان خوی، سلماس، نقده، بوکان ومیاندواب نارنجی هستند.

وی درباره شهرستان سردشت افزود: در شهرستان سردشت یک هزار و ۴۰۰ نفر جانباز شمیایی داریم که ۴۰۰ نفر بالای ۵۰ درصد آسیب ریوی دارند و همیشه به عنوان منطقه قرمز نگه داشته بودیم که پس از اعلام رنگ بندی های جدید، این شهرستان زرد شد و به سمت آبی شدن رفت و پیش بینی می کنیم با بازگشایی مرز کله‌رش، رفت و آمد ها مابین عراق و سلیمانیه و سردشت شکل گیرد که موجب افزایش تعداد مبتلایان در سردشت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در استان آذربایجان غربی تاکنون موردی درباره ویروس جهش یافته گزارش نشده است.

آقازاده افزود: براساس بررسی های انجام یافته ۸۶  درصد بیماران بستری ، دارای ۶۵ سال به بالا و دارای بیماری های زمینه ای هستند.

نظر شما