رئیس سازمان صمت استان یزد:

روزانه ۱۱۰ تن مرغ مازاد بر نیاز در یزد تولید می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۷:۴۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۷۲۷۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تولید روزانه 110 تن مرغ مازاد بر نیاز در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، "محمدرضا علمدار" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد امروز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد که به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "عباس تابش" مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  برگزار شد با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته تاکنون طرح تنظیم بازار و پاسخگویی به شکایات مردم به شکل ویژه در حال پیگیری است، اظهار داشت: از آبان 98 تاکنون استان یزد هر هفته در ارزیابی پاسخگویی به شکایات مردم رتبه اول را از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: این آمارها اتفاقی نیست و همکاران ما با رعایت شأن مردم، به تمام شکایات آنها در طول یک روز پاسخ می دهند.

علمدار یزدی در مورد مصرف گوشت قرمز و نرخ گذاری آن در استان یزد عنوان کرد: قیمت مصوب گوشت قرمز ماه‌هاست در یزد روی 110 هزار تومان ثابت مانده و با آنکه یزد مولد گوشت قرمز گوسفندی نیست و از فارس وارد می‌کند اما همیشه قیمت مصوب یزد از فارس کمتر است.

وی عنوان کرد: از نظر تخم مرغ، وضعیت قیمت ثبات یافته و مدتی است که به نرخ 16 هزار و 900 تومان عرضه می شود و برای اینکه به ثبات در بازار تخم مرغ برسیم، از ابتدای دی تا 20 بهمن، 2 هزار و 100 بازرسی از واحدهای مرغ تخم‌گذار و صنفی انجام شده که حاصل آن تشکیل 111 فقره پروونده تخلف با جریمه 26 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اقدامات شبانه روزی انجام شده در زمینه کنترل بازار و تولید تخم مرغ اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر صادر کننده تخم مرغ است.

وی در مورد تولید و مصرف گوشت مرغ در استان نیز ادامه داد: دائم در حال نظارت بر تولید، عرضه و فروش گوشت مرغ هستیم و اگر استان‌های همسایه قیمت‌های مصوب را رعایت کنند، ما را در تنظیم بازار مرغ همراهی کرده اند و کنترل بازار یزد برای ما ساده‌تر خواهد بود.

علمدار یزدی، میزان مصرف مرغ در یزد را روزانه 70 تن اعلام کرد و گفت: میزان کشتار تا روزی 180 تن نیز می رسد به این معنا که در استان یزد روزانه 110 تن مازاد تولید گوشت مرغ داریم.

وی در مورد تنظیم بازار میوه شب عید نیز عنوان کرد: امسال 400 تن سیب 500 تن پرتغال برای شب عید در نظر گرفته شده است.

علمدار یزدی در مورد وضعیت تولید و بازار شکر، روغن و لاستیک نیز به ارائه گزارشی از وضعیت استان یزد پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز