ارسال حدود ۲.۵ تن بار به ایستگاه فضایی توسط روسیه

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۴:۰۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۷۶۵۵
روسیه صبح امروز ماموریت "پروگرس ۷۷" حامل ۲۴۶۰ کیلوگرم تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی کرد که فردا ۱۶ فوریه به این ایستگاه فضایی متصل خواهد شد.

به گزارش برنا؛ روسیه صبح امروز ماموریت "پروگرس ۷۷" حامل ۲۴۶۰ کیلوگرم تجهیزات را روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی کرد که فردا ۱۶ فوریه به این ایستگاه فضایی متصل خواهد شد.

به گزارش اینترآذ به نقل از اسپیس، یک کشتی باری جدید "پروگرس"(Progress) روسی صبح امروز ۱۵ فوریه برای تحویل تجهیزات به هفت خدمه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به مدار زمین پرتاب شد.

آژانس فضایی روسیه موسوم به "روسکاسموس"(Roscosmos) در ساعت ۲۳:۴۵ دیشب به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۸:۱۵ امروز به وقت ایران) کشتی باری "پروگرس ام‌اس-۱۶"(Progress MS-۱۶) که "پروگرس ۷۷"(Progress ۷۷) نیز نامیده می‌شود را با موشک "سایوز" از سایت ۳۱ کاسمودروم بایکونور در قزاقستان پرتاب کرد. این ماموریت فردا ۱۵ فوریه در ساعت ۰۹:۵۰ به وقت ایران به ایستگاه فضایی می‌رسد.

این ماموریت حامل تقریباً ۲۴۶۰ کیلوگرم بار و لوازم برای خدمه‌ای است که در حال حاضر در ایستگاه فضایی مستقر هستند که شامل ۱۴۰۰ کیلوگرم تجهیزات تحقیقاتی و مخصوص خدمه مانند غذا و لباس، همراه با آب شیرین، گاز نیتروژن و پیشرانه برای سیستم پیشران ماژول سرویس Zvezda و گرفتن نشتی هوای آن است.

ماژول "پیرس"(Pirs) یک درگاه اتصالی بر روی ماژول خدمات Zvezda است که به عنوان یک قفل هوا برای اعضای خدمه ایستگاه فضایی به هنگام انجام راهپیمایی‌های فضایی به رهبری روسیه استفاده می‌شود.

قرار است هنگامی که فضاپیمای "پروگرس ۷۷" در ماه ژوئیه ماموریت خود را به پایان می‌رساند، "پیرس" برداشته شود و "روسکاسموس" به جای آن یک افزودنی جدید را که مدت‌ها در انتظار آن بود، موسوم به "آزمایشگاه نائوکا"(Nauka) جایگزین می‌کند. این بزرگترین افزودنی به بخش روسی ایستگاه فضایی از زمان نصب ماژول Zvezda در سال ۲۰۰۰ تاکنون است. ضمن اینکه درگاه دیگری در بخش روسی شبیه به "پیرس" موسوم به "پویسک"(Poisk) وجود دارد که در ایستگاه باقی خواهد ماند.

فضاپیمای "پروگرس" یک کشتی باری بدون سرنشین است که شباهت زیادی به همتای دارای قابلیت حمل سرنشین خود یعنی فضاپیمای "سایوز" دارد که برای انتقال فضانوردان از زمین به ایستگاه فضایی و برعکس استفاده می‌شود. تفاوت اصلی آنها این است که "پروگرس" برای انتقال محموله استفاده می‌شود و همچنین طوری طراحی شده تا در هنگام ورود مجدد به جو زمین بسوزد، در حالی که "سایوز" دوباره به زمین بازخواهد گشت.

از آنجا که کشتی‌های "پروگرس" یک بار مصرف هستند، معمولاً در هنگام بازگشت با زباله‌های ایستگاه فضایی و سایر موارد زائد پر می‌شوند.

"پروگرس ۷۷" اولین ماموریت از ماموریت انتقال محموله برنامه‌ریزی شده طی یک هفته به ایستگاه فضایی است. روز شنبه ۲۰ فوریه نیز قرار است سفینه "سیگنوس" ساخت ایالات متحده در سفر دو روزه خود به ایستگاه فضایی از ویرجینیا به سوی ایستگاه فضایی پرتاب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز