پایان دفترچه‌های کاغذی بیمه تامین اجتماعی از یک اسفند

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۵:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۳۷۸۱۵
پایان دفترچه‌های کاغذی بیمه تامین اجتماعی از یک اسفند
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه از اول اسفندماه خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، صادق اسمعیل‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته انتشار و توزیع دفترچه‌های کاغذی از ابتدای اسفندماه متوقف می‌شود، اما بعد از اول اسفند نیز دفترچه‌های کاغذی بیمه‌شدگان معتبر خواهد بود.

وی افزود: حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار دفترچه درمانی از اول اسفندماه حذف شده و بیمه شدگان تنها با ارائه کارت ملی خود از مزایای خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شود.

وی خاطرنشان کرد:  این اتفاق درجهت جلوگیری از هزینه اضافی، پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و گام برداشتن در جهت الکترونیکی کردن خدمات درمان انجام می‌شود و پزشکان موظف هستند که نسخه الکترونیک را صادر و درصورت نبود امکانات با سربرگ مخصوص خود نسخه را صادر کنند.

اسمعیل‌زاده به راهکارهای الکترونیکی برای اطلاع از اعتبار بیمه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: بیمه‌شدگان از طریق اپلیکیشن موبایلی و یا کد دستوری #۱۴۲۰*۴* می‌توانند از اعتبار خود آگاه شوند ضمن اینکه سایت خدمات الکترونیکی نیز امکانات نمایشی سوابق بیمه‌ای، حمایت‌های کوتاه مدت و ثبت‌نام کارفرمایان را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۴ بیمارستان در ارومیه، خوی، ماکو و میاندوآب، ۴ پلی‌کلینیک در سلماس، میاندوآب و ارومیه و ۴ درمانگاه تخصصی در خوی، ماکو، نقده و بوکان در حال ارائه خدمات هستند و درمانگاه تخصصی سردشت با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.
عبدی معاون راهبردی مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی هم با اشاره به ثبت‌نام ۶۰۰ پزشک طرف قرارداد با سازمان در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰پیش بینی می شود همه دفترچه های بیمه ای تامین اجتماعی از رده خارج شوند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر در آذربایجان غربی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی وجود دارد که دفترچه تامین اجتماعی دارند و با حذف دفترچه در هزینه ها و خطاهای پزشکی و نسخه نویسی جلوگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز