معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

جریمه ۱۸۰۰ میلیاردی اصناف متخلف سمنان

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۲:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۳
جریمه ۱۸۰۰ میلیاردی اصناف متخلف سمنان
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از جریمه بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مهدی یحیایی گفت: به‌منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود ۵۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت‌های مشترک با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است تعداد چهار هزار و ۶۳۳ مورد تخلف کشف شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته و طی بازرسی‌های انجام شده، چهار هزار و ۳۸ مورد پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور، عرضه کالای قاچاق و غیره به ارزش ریالی یک هزار و ۸۲۷ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال ثبت که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد دو هزار و ۷۵۷ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز