ادعای جالب بیل گیتس درباره شکست کرونا

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۷:۰۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۸۳۵۴
ادعای جالب بیل گیتس درباره شکست کرونا
بنیانگذار مایکروسافت می‌گوید با استفاده از فناوری و علم خیلی راحت‌تر از مسئله مشکلات زیست‌محیطی جهان می‌توان ماجرای کووید-۱۹ را برای همیشه در جهان تمام کرد.

به گزارش برنا؛ بیل گیتس، بنیانگذار میلیاردر شرکت مایکروسافت معتقد است پایان دادن به همه‌گیری کووید-19در مقایسه با حل معضلات آب و هوایی که کره زمین را گرفتار کرده است، بسیار آسان‌تر است. به‌گفته او، با استفاده از فناوری‌های جدید می‌توان این دو بحران جهانی را حل و فصل کرد.

گیتس که مدت‌هاست تلاش چشمگیری برای تغییرات آب و هوایی دارد، می‌گوید: حل معضل آب و هوا شگفت‌انگیزترین کاری است که بشر می‌تواند انجام دهد. جدیدترین کتاب او با عنوان «چگونه از یک فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم» نیز یک راهنمای جامع برای مقابله با گرم شدن کره زمین است.

کره زمین سالانه 51میلیارد تن گاز گلخانه‌ای به جو زمین می‌افزاید و برای تبدیل این عدد به صفر خالص فاصله زیادی وجود دارد. درحقیقت باید میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا حدی کاهش یابد که با جذب مقدار معادل آن از جو، میزان آزادسازی گازهای گلخانه‌ای متعادل شود. یکی از راه‌های این کار کاشت درختانی است که از طریق برگ CO2 جذب می‌کنند، اما تمرکز گیتس بر چگونگی استفاده از فناوری برای کمک به فعالان این حوزه است.

گیتس می‌گوید: منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشید می‌توانند به ما کمک کنند تا الکتریسیته را دی‌کربونیزه کنیم. اما همانطور که گیتس اشاره کرد، این کمتر از 30درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای است؛ بنابراین 70درصد اقتصاد جهانی مانند فولاد، سیمان، سیستم‌های حمل‌ونقل، تولید کود و... نیز باید دی‌کربونیزه شوند که هم‌اکنون برای بسیاری از این حوزه‌ها روش جایگزین وجود ندارد.

گیتس معتقد است که کار باید از دولت‌ها آغاز شود. هم‌اکنون، سیستم اقتصادی هزینه واقعی استفاده از سوخت‌های فسیلی را نمی‌پردازد. بیشتر کاربران در ازای خسارت وارده به محیط‌زیست ناشی از آلودگی بنزین یا گازی که باعث ایجاد برق در خانه‌ها می‌شود، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. گیتس می‌گوید: مردم خسارتی که هنگام انتشار دی‌اکسیدکربن می‌زنند را نمی‌بینند؛ به همین دلیل است که می‌گویم دولت‌ها باید در این مسئله ورود کنند.

گیتس معتقد است که ما در یک نقطه مهم در بحث آب و هوا قرار داریم. وی نسل جوان را دارای اعتقاد اخلاقی توصیف می‌کند که باید در ایجاد تغییر در این مسئله نقش داشته باشند. با وجود این، او هشدار می‌دهد که کار آسانی در پیش نیست و باید تبدیل به یک اولویت بزرگ برای جهان شود؛ «خوشبختانه ما کمی خوش‌شانس هستیم و در توسعه فناوری‌های نوآورانه جدید موفق بوده‌ایم که واقعا در مراحل سخت به کمک ما آمده‌اند. من بارها دیده‌ام که نوآوری به شکل ویژه‌ای ما را شگفت‌زده می‌کند.»

چالش بیل گیتس و واکسن کرونا

از زمانی که پیش‌بینی گیتس درباره شیوع یک بیماری همه‌گیر خطرناک به واقعیت تبدیل و سپس تولید سریع واکسن علیه این بیماری با سرمایه‌گذاری او آغاز شد، برخی منتقدانش او را نقش اول توطئه برای تولید ویروس کرونا معرفی کردند. او متهم به ساخت ویروس در یک آزمایشگاه مخفی به‌عنوان بخشی از پروژه برای کاهش جمعیت جهان و حتی استفاده از واکسن برای کاشت ریز‌تراشه در افراد برای ردیابی و کنترل آنها شد.

اما گیتس در پاسخ به این حرف‌ها می‌خندد و می‌گوید: چرا باید مردم را ردیابی کنم؟ من اصلاً علاقه‌ای ندارم که بدانم مردم کجا می‌روند. تمرکز اصلی او تلاش‌های خیرخواهانه و بهبود وضعیت بهداشتی در کشورهای در حال توسعه است و اتهام‌ها باعث نمی‌شود او تلاش‌های خود برای ریشه‌کن کردن بیماری‌هایی مانند فلج اطفال و مالاریا را کم کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز