دستگیری اعضای باند کلاهبرداری در کردستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۸۸۲۳
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری در کردستان
فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش ماموران آگاهی شهرستان "بانه" اعضای یک باند کلاهبرداری در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، سردار "علی آزادی" اظهار داشت: چندی پیش با شکایت تعدادی از مال باختگان به بهانه فروش خودرو، احشام و ادوات کشاورزی به دو کلاهبردار در شهرستان "بانه" موضوع شناسایی و دستگیری کلاهبرداران به صورت ویژه در دستور کارماموران پلیس آگاهی قرارگرفت .

وی افزود: در بررسی های مقدماتی مشخص شد متهمان که دو نفر بودند به بهانه خرید خودرو و ادوات کشاورزی با ترفند های مختلف اعتماد مال باختگان را جلب کرده و بلافاصله پس از قولنامه کردن معاملات ، پیامک جعلی و رسید بانکی مبالغ مورد نظر را به حساب مال باختگان واریزکرده و به نمایش وی می رساندند و سپس با خاموش کردن گوشی تلفن همراه از دسترس خارج می شدند.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد : پس از جمع آوری مستندات و با راهنمایی مال باختگان ، 2 نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شناسایی و با اخذ نیابت قضائی طی یک عملیات غافلگیر کننده پلیسی در یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی دستگیر شدند.

سردار آزادی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده اعتراف کردند در طول چند ماه گذشته به بهانه خرید خودرو، ماشین آلات کشاورزی و احشام به روستاهای شهرستان‌های بانه، سقز و سنندج در استان کردستان و بوکان و سردشت استان آذربایجان غربی مراجعه و با نمایش رسید بانکی جعلی اقدام به خرید این کالاها و انتقال آنها می‌کردند.

وی بیان داشت: تا کنون بیش از ۷۰ نفر علیه این ۲ نفر شکایت کردند و میزان کلاهبرداری آنان نیز ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است که بیشترین کلاهبرداری صورت گرفته در قالب خرید خودرو و ماشین آلات کشاورزی  بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان در پایان خاطر نشان کرد : متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز