سرپرست فرمانداری شاهرود:

مشخص کردن نیاز کالایی جامعه ضرورت دارد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۸۸۴۱
مشخص کردن نیاز کالایی جامعه ضرورت دارد
سرپرست فرمانداری شاهرود گفت : شفاف سازی نیاز کالاهای اساسی نقاط شهری و روستایی برای تعیین سرانه ، ساماندهی و تنظیم بازار ضرورت دارد .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ ابوطالب جلالی چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم  بازار که در سرسرای ولایت فرمانداری شاهرود انجام شد، افزود: از ابتدای سال ماهانه  ۲ و نیم تا ۴ تن تخم مرغ در شهرستان توزیع می‌شد اما با توجه به نیاز مردم هم اکنون  ۶.۵ تن توسط عاملان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه باید تشدید نظارت، برخورد قاطع با تخلفات بازار و کشف جرایم در دستور کار باشد تا جو روانی بازار کنترل و نرم تر شود، تصریح کرد : پراگندگی جمعیت و وسعت جغرافیایی شهرستان در نظارت بر بازار تاثیر گذار است.

جلالی با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه در نظام توزیع کالاهای اساسی استفاده از ظرفیت بسیج است، اظهار داشت: اتحادیه ها ی اصناف بازار گروههایی را از بین خود مشخص کرده تا در روزهای پایانی سال وشب عید نظارت کامل تری بر بازار داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شاهرود هدف از تشکیل این گروه ها را  در راستای تامین آسایش و امنیت روانی شهروندان و ثبات قیمت ها در بازار خواند و افزود: تخلفات ۲ ماه گذشته در بازار  بررسی شد و در یک ماه پایانی امسال بر تشکیل نشست های مستمر و منظم هفتگی ستاد تنظیم بازار تاکید شد.

 وی با بیان اینکه برای تامین میوه و کالاهای شب عید نشست های ویژه ای  با هدف کاهش دغدغه های مردم برگزار شد، ابراز داشت: شهروندان در این روزها با دقت بیشتری در بازار خرید کرده و هرگونه تخلف، از جمله گران فروشی و کم فروشی را به اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه ها گزارش دهند تا برخورد قاطع با متخلفان انجام شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه در بهمن ماه  ۸۵ تن روغن خوراکی درواحدهای صنفی شاهرود توزیع شد، گفت: در تامین کالاهای اساسی مشکل و کمبودی وجود ندارد، عمده ترین مشکل  بازار در شاهرود خودداری کسبه از توزیع کالاهای اساسی است.

امیر بشیری با بیان اینکه ۵۰ تن بسیجی آموزش دیده برای افزایش نظارت بر توزیع با اداره صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند، افزود: در چند روز گذشته انبار احتکار ۲۰۳ تن شکر و ۲ تن روغن کشف شد.

وی با اشاره به اینکه با متخلفان احتکار ۲تن روغن برخورد قاطع شد، ادامه داد: پس از انجام مراحل قانونی روغن های مکشوفه همان روز در محل کشف بین مردم توزیع شد.

به گفته وی ، تا آرام سازی جو روانی کمبودها  حاکم در بازار توزیع روزانه کالاهای اساسی، مرغ و تخم مرغ انجام می شود .

شهرستان شاهرود  بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

شهر شاهرود ۱۵۰ هزار تن جمعیت و سه هزارو ۵۰۰ هکتار مساحت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز