رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور:

انجام ۲۲ هزار و ۸۰۰ عملیات امداد و نجات در کشور

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۹:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۹۰۶۵
انجام ۲۲ هزار و ۸۰۰ عملیات امداد و نجات در کشور
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: امسال ۲۲ هزار و ۸۰۰ عملیات امداد و نجات در کشور انجام شد که منجر به نجات ۱۷۷ هزار آسیب دیده از حوادث جاده‌ای، کوهستانی، سیلاب، حوادث ساحلی و غیره شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "مهدی ولی پور" رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور امروز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: استان یزد در موقعیت استراتژیک و مرکزیت کشور قرار دارد و از استان‌های حادثه خیز نیز محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع موجب شده تقویت زیر ساخت‌های امداد و نجات در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیزات و ناوگان و انبارهای امدادی در دستورکار قرار گیرد و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه دنبال می‌شود.

ولی پور داشتن امداد هوایی را نیز از ضروریات استان یزد بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ بالگرد امدادی در کشور وجود دارد  و یزد یکی از استان‌هایی است که استقرار امداد هوایی در آن ضرورت دارد و تقویت زیر ساخت‌های امداد و نجات استان هم ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد هم در این دیدار  بر لزوم تقویت زیر ساخت‌های استان یزد در حوزه امداد و نجات تاکید کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری گفت: پایگاه‌های امداد و نجات استان با موقعیت خاصی که در کشور دارد باید همواره در آمادگی کامل باشند تا در مواقع حادثه بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد امداد و نجات انسان‌ها را یک تکلیف شرعی و الهی و عبادتی بزرگ دانست و افزود: ماموریت های هلال احمر علاوه بر وظیفه محور باید تکلیف محور باشند. 

وی هم چنین با قدردانی از فعالیت‌های هلال احمر خواستار فراهم شدن سازو کار اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه در زمینه‌های مختلف در این سازمان شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این جمعیت در استان گفت: برگزاری آموزش های امداد و نجات به صورت مجازی، اجرای طرح نذر آب و برپایی کاروان سلامت از جمله اقدامات این نهاد در سال جاری است.

محسن حرازی زاده افزود: خیرین استان در ساخت پایگاه جاده ای استان پیشقدم شدند که جای قدردانی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمریزد ادامه داد:استقرار بالگرد اختصاصی این نهاد  به مدت چندماه است که مستقر شده که این امر  با پیگیری‌های استاندار و همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی محقق شد. 

وی خاطرنشان کرد: پیش از این  اتفاق هایی که در استان رخ می‌داد مجبور بودیم از بالگرد استان های همجوار کمک گرفته شود که با استقرار بالگرد هوایی جمعیت هلال احمر دیگر نیازی به استان‌های دیگر نیست. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز