آغاز شمارش معکوس افتتاح ابرپروژه مهم راهسازی کشور؛

"بزرگراه غدیر" ۴۰ درصد بار ترافیک البرز را کم می کند

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۸:۴۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۹۹۷۵
بزرگراه غدیر ۴۰ درصد بار ترافیک البرز را کم می کند
تکمیل و توسعه پروژه های راهسازی در دولت تدبیر وامید به مدد پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی یک به یک در حال افتتاح است ودر هفته پیش رو قرار است یکی از مهمترین این پروژه ها در مرکز کشور به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، آزادراه چرمشهر به آبیک و یا به عبارتی دقیق تر بزرگراه غدیر به طول 158 کیلومتر در آستانه بهره برداری قرار گرفته و ضمن روان سازی تردد خودروها در استان های تهران و البرز زمینه کاهش قابل توجه بار ترافیکی را در استان البرز فراهم می کند.

در هفته های اخیر دولت پیگیری ها و تلاش های فراوانی را برای آماده سازی وافتتاح این پروژه داشته و به گفته استاندار البرز قراراست روز هفتم اسفندماه رسما زیر باز ترافیک برود.

نماینده عالی دولت در استان البرز پنج شنبه گذشته با همراهی وزیر راه وشهرسازی از روند تکمیل این پروژه بازدید داشت و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای بهره برداری این پروژه مهم راه سازی قرار گرفتند.

استاندار البرز مهمترین خروجی بهره برداری از بزرگراه غدیر را کاهش 40 درصدی بار ترافیک البرز عنوان کرد و گفت: بیشترین منفعت این پروژه متوجه مردم البرز است چراکه با کاهش چشمگیر ترافیک، تسهیل و تسریع در تردد و کاهش آلودگی هوا بواسطه احتراق سوخت خودروها در ترافیک همراه خواهد بود.

عزیزالله شهبازی افزود: پروژه آزادراه غدیر که در دولت تدبیر و امید به طول ۱۵۸ کیلومتر آغاز شد در زمانبندی مقرر دنبال شد و اکنون به ایستگاه پایانی رسیده که می توان گفت اقدامی بزرگ و قابل تقدیر است.

وی افزود: این پروژه در ۷ اسفند ماه امسال به صورت رسمی به بهره‌برداری می رسد و مردم ۱۴ استان کشور از مزایای تردد در آن بهره مند می شوند، همچنین مردم البرز از بار ترافیک ملی رها می شوند.

استاندار البرز تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد بار ترافیک محورهای مواصلاتی البرز کاهش می یابد و انتقال بار و تردد خودروهای سنگین با سهولت و امنیت بیشتری صورت می گیرد.

در ماه های اخیر پروژه های مهمی درحوزه راه کشور افتتاح وبهره برداری شده که سهم استان البرز از آنها چشمگیر بوده است و حال بزرگراه غدیر می تواند در ادامه این روند روان سازی بیشتر ترافیک در البرز و پیامدهای مثبتی چون مدیریت مصرف سوخت،افزایش بهره وری و کاهش آلاینده های زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.

 

 

 

نظر شما