احداث موزه موسیقی در سنندج

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۱:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۰۸۱۷
احداث موزه موسیقی در سنندج
شهردار سنندج گفت: احداث موزه موسیقی یکی از برنامه های این شهرداری در راستای انتخاب سنندج بعنوان شهر خلاق است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  با هدف احداث موزه موسیقی، شهردار سنندج بهمراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیر کل میراث فرهنگی کردستان و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری از چندین بنای تاریخی بازدید بعمل آمد.

شهردار سنندج اظهار داشت :  انتخاب سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی  از سوی یونسکو و پیوستن این شهر به شبکه شهر های خلاق موسیقی یکی از رویدادهای مهم و ماندگار این دوره شهرداری و شورای بود .

مهندس حشمت اله صیدی بیان کرد :  ایده ایجاد شبکه های شهر خلاق جهان سال 2004 توسط یونسکو اجرا شد و شهرهای خلاق جهان براساس 7 موضوع موسیقی، صنایع دستی، فیلم، هنرهای رسانه ای، خوراک شناسی، ادبیات و هنرهای بومی ثبت جهانی می شوند.

وی گفت : سال 97 شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری اساتید و هنرمندان برجسته نسبت به تهیه پروپوزال  و مدارک و مستندات لازم  جهت ملحق شدن سنندج  به شبکه شهرهای خلاق  بعنوان شهر خلاق موسیقی به یونسکوارسال نمود .

مهندس صیدی افزود : یونسکو پس از بررسی و راستی آزمایی توسط داوران بین المللی در تاریخ 8 آبان 98 رسماً سنندج را بعنوان شهر خلاق موسیقی ثبت و این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان ملحق شد.

وی با بیان اینکه تنها 246 شهر در دنیا توانستند به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در جهان  ملحق شوند گفت : در ایران چهار شهر سنندج (موسیقی) بندرعباس و اصفهان (صنایع دستی) و رشت (خوراک شناسی) در شبکه شهرهای خلاق جهان قرار دارند.

وی افزود : در سفردکتر نوبخت معاون رئیس جمهور تابلو سنندج شهر خلاق موسیقی در ورودی عمارت شهرداری  سنندج نصب شد .

وی عنوان کرد :  احداث موزه موسیقی یکی از برنامه های شهرداری در راستای انتخاب سنندج بعنوان شهر خلاق بود که در مراسم رونمایی از تابلو شهر خلاق از دکتر نوبخت درخواست 5 میلیارد تومان اعتبار را داشتیم که خوشبختانه مورد موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت .

شهردار سنندج اعلام کرد : چندین بنای تاریخی در سطح شهر جهت احداث موزه موسیقی مورد نظر است که با حضور جمعی از مسولان استانی از این بناها بازدید بعمل آمد .

وی ابراز امیدواری نمود : با انتخاب بنای مورد نظر و توافق با مالکان این بناهای تاریخی بتوانیم نسبت به احداث و تجهیز موزه موسیقی در سنندج گام برداریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما