ابتلا و مرگ و میر مردان به بیماری کووید‌-۱۹ بیشتر است

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۴:۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۰۹۸۸
ابتلا و مرگ و میر مردان به بیماری کووید‌-۱۹ بیشتر است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در کل جهان میزان ابتلا و مرگ و میر مردان به بیماری کووید‌-19 (به دلایل بیولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی) نسبت به زنان بالاتر است و می بایست تلاش مضاعفی برای افزایش آگاهی مردان صورت گیرد.

دکتر مهدی قلیان گفت: شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری کرونا، خطر مستقیم بیشتری سلامتی و حیات مردان را تهدید کرده و این پدیده آسیب  های جدی به سلامت و اقتصاد خانواده و جامعه وارد می کند.

وی با بیان اینکه یکم الی هفتم اسفند؛ هفته سلامت مردان نامگذاری شده است  افزود:ترغیب مردان  به رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت های به موقع، می تواند به عنوان یک راهکار، نقش موثری در ارتقاء سلامت مردان داشته باشد. لذا انتظار می رود در هفته مذکور به این وجه مهم همه گیری کووید‌-19 توجه ویژه ای معطوف و در شرایط موجود که می تواند تهدیدی برای سلامتی مردان باشد نیز، فرصتی جهت حمایت از آنان فراهم شود.

حفاظت از سلامت خانواده و پیشگیری از ناباروری مردان،بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا،شیوه زندگی سالم  مردان در بحران کرونا با تاکید بر چاقی،سرطان های شایع مردان و مراقبت های پیشگیرانه در دوره کرونا،کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار،نقش باورهای فرهنگی مردان در حفظ و ارتقای سلامتی خود در دوره کرونا و  (روز پدر) گرامیداشت مقام پدران و توجه بیشتر به سلامت آنان در دوره کرونا از جمله عناوین این هفته محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز