معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

ورود واحدهای منطقه اقتصادی گرمسار به مدار تولید از اردیبهشت‌ماه

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۵:۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۱۰۲۶
ورود واحدهای منطقه اقتصادی گرمسار به مدار تولید از اردیبهشت‌ماه
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم از اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد متصل شدن واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به مدار تولید باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محسن صالحی‌نیا بعدازظهر امروز در نشست بررسی و رفع چالش‌های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اظهار کرد: در یک بازدید میدانی از این منطقه اقدامات و برنامه‌ها را بررسی کردیم تا بتوانیم زیرساخت‌های مناسب را برای استقرار صنایع فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است تا فعالیت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار توسعه پیدا کند، ادامه داد: وظیفه داریم با قبول تولی‌گری این منطقه، یک به یک بر مسائل مرتبط با منطقه ورود کرده و از همکاری استاندار و معاونان وی و مدیران استان سمنان استفاده کنیم.

رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بیان کرد: توافقی حاصل شد تا بتوانیم گاز موردنیاز برای استقرار واحدهای پیش‌بینی‌شده برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را تأمین کنیم.

صالحی‌نیا اضافه کرد: امیدواریم از اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد متصل شدن واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به مدار تولید باشیم و تولیدات آنها به بازار مصرف و صادرات وارد شود.

وی تصریح کرد: به‌عنوان ایدرو در بحث تأمین گاز منطقه ویژه اقتصادی گرمسار وارد شده و منابع لازم را به‌سرعت تأمین و کار را به پیش می‌بریم تا در حضورهای بعدی در منطقه شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برق، آب و اتصال به راه‌آهن زیرساخت‌هایی است که در صورت فراهم شدن و با توجه به موقعیت بسیار خوب، این منطقه ویژه اقتصادی را به محلی برای حضور سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد کرد.

 

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در کشور منحصربه‌فرد است

استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مجاورت راه اصلی غرب به شرق کشور و همچنین اتصال به خط راه‌آهن اصلی کشور، استقرار گمرک و تلاش هیأت مدیره برای راه‌اندازی بندر خشک در این مجموعه از مباحث و مواردی است که ویژگی‌ها و مزیت‌های این منطقه را دوچندان خواهد ساخت و نیاز است تا برای تشویق سرمایه‌گذاران، در واگذاری زمین تسهیل شود.

علیرضا آشناگر با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی و صنعتی زمانیکه مستقر می‌شوند و ماهیت آنها شکل می‌گیرد، به منابع درآمدی مجموعه‌های مختلف دولتی تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که در منطقه ایجادشده، زیرساخت‌های بسیار گرانی است و سرمایه‌گذاران باید هزینه‌های مزیت‌های منطقه ویژه را پرداخت کنند، اما توقع داریم تا مدیریت منطقه در امور واگذاری و استقرار واحدها، تسهیل‌گری کند.

وی افزود: یکی از عواملی که باید در بحث حمایت از صنعت و تولید در دستور کار قرار گیرد، دوری از بروکراسی اداری و تسریع در روند اقدامات است؛ محیط کسب و کار استان فوق‌العاده است و بیشترین رضایتمندی را در کشور داریم و شاخص کسب و کار استان در کشور ازنظر سلامت و سرعت انجام کارها، رتبه نخست است.

استاندار سمنان تأکید کرد: ما باید آغوش خود را برای سرمایه‌گذار یک صنعت خوب و کارآفرین باز کرده و موانع را برطرف و زیرساخت‌های لازم را برای توسعه و پیشرفت آنها فراهم کنیم.

آشناگر اضافه کرد: در رابطه با قیمت‌گذاری اراضی، نظارت ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته و این قیمت‌ها اقتصادی‌تر شود تا انگیزه بیشتری برای سرمایه گداران ایجاد شده و ما نیز در این مسیر کمک خواهیم کرد تا هزینه‌های شما کاهش یابد.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم با ورود شرکت گاز، کمک‌های خوبی در بحث تأمین زیرساخت گاز انجام می‌شود که قطعاً هزینه‌های تمام‌شده را کاهش می‌دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه از مجموعه دو هزار هکتاری زمین، تاکنون بالغ‌بر ۱۰۰ هکتار واگذارشده که در عمل بسیار کم بوده و باید طی یک برنامه‌ریزی عملیاتی مدون و آینده نگرانه، هدف‌گذاری شود تا طی ۱۰ ساله آینده این میزان اراضی به همراه تأمین زیرساخت به صاحبان صنایع واگذار شود.

آشناگر بیان کرد: طی توافق حاصل‌شده، تأمین گاز منطقه ویژه اقتصادی گرمسار انجام و مشکلات برق و آب مجموعه بررسی و برطرف خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز