پلاک کوبی بیش از ۱۲۲ هزار راس جمعیت دامی در شهرستان نقده

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۶:۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۱۰۶۵
پلاک کوبی بیش از ۱۲۲ هزار راس جمعیت دامی در شهرستان نقده
مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: در راستای اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری جمعیت دامی، تا کنون بیش از ۲۳ هزار و ۱۸۶ راس دام سنگین شامل گاو، گوساله، گاومیش و حدود ۹۹ هزار و ۷۰۹ راس دام سبک شامل گوسفند و بز درسطح شهرستان هویت گذاری شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود: در این طرح پس از پلاک کوبی و نصب پلاک ۱۵ رقمی بر روی گوش دام ، اطلاعات هر راس دام ، محل پرورش و اطلاعات دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین اهداف اجرای پروژه فوق، دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه دام، کنترل تردد و جلوگیری از قاچاق دام و شناسایی واحدهای فعال و امکان ارائه خدمات و تخصیص نهاده های دامی به دامداران است.

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات پلاک کوبی و ثبت هویت دام توسط اتحادیه های استانی بخش دام به همراه تشکل های شهرستانی ، دفاتر بیمه کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده از دامداران شهرستان درخواست کرد با توجه به اینکه حمل و نقل، نگهداری و خرید و فروش دام زنده بدون پلاک ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود، در اسرع وقت نسبت به پلاک کوبی و ثبت هویت دام های خود اقدام نمایند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز