بوکسورهای خراسانی از فردا در لیگ برتر به میدان می‌روند

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۸:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۱۲۷۸
بوکسورهای خراسانی از فردا در لیگ برتر به میدان می‌روند
رقابت های لیگ برتر بوکس در حالی از فردا آغاز خواهد شد که برگزاری این پیکارها بعد از 11 سال و پخش زنده تلویزیونی که برای آن در نظر گرفته شده، شور و حرارت خاصی را میان اهالی بوکس ایجاد کرده است؛ به ویژه که خراسان رضوی بعد از سال ها افول در بوکس کشور حالا قرار است بار دیگر با حضور تیمی در این پیکارها نام و آوازه از دست رفته خود را زنده کند.

 تیم «پیشتازان اکو» مشهد به عنوان نماینده خراسان رضوی در این پیکارها از روز جمعه به محل برگزاری رقابت ها که به صورت مجتمع در شهر اراک خواهد بود، اعزام شده است و چهره های جوان و آینده داری در فهرست بوکسورهای خراسانی دیده می شوند که می توانند تضمین ظهور دوباره بوکس استان در سطح کشور باشند؛ بوکسی که روزگاری با «ارمگان »ها و «نقافی »ها گل سر سبد بوکس کشور بود.

12+2 ستاره روی رینگ

تیم بوکس خراسان رضوی در رقابت های لیگ برتر پیش رو با توپی پُر عازم مسابقات شده است. مردان خراسانی به سرمربیگری محمود کیهانی، سرمربی اسبق تیم ملی بوکس و از کهنه سواران رینگ و دستکش های طلایی بوکس در این مسابقات حاضر خواهند بود. تیم «پیشتازان اکو» مشهد در اوزان هشت گانه 14 بوکسور را به اراک اعزام کرده است تا در صورت لزوم در برخی اوزان بوکسور ذخیره به روی رینگ برود. در وزن 52 کیلوگرم اشکان مستوفی، در 57 ارشاد روح بخشیان و پوریا پدرام، در 63 علی حبیبی نژاد، امیرعلی ارزی و رضا حاج بیگلو، در 69 جواد زاده تراب و علی قنبری، در 75 حسام حیدریان، در 81 مهدی غلامیان و صادق روحی، در 91 محمد شوریان و بالاخره در 91+ جام دلاوری و سلیمان امیری برای تیم مشهد به میدان خواهند رفت. حضور 2 ستاره بوکس ایران محمد شوریان و جاسم دلاوری به ترتیب در اوزان 91 و 91+ از نقاط قوت تیم مشهد در این دوره از مسابقات خواهد بود.

کار سخت در گروه مرگ

تیم بوکس «پیشتازان اکو» مشهد در این مسابقات در گروه«ب» با تیم های پلیمر خلیج فارس (لرستان)، هیئت خوزستان، گروس کردستان و کارو پلاست فارس هم گروه است؛ گروهی که به زعم بسیاری، گروه مرگ تلقی می شود. از طرفی اگر مشهدی ها بتوانند به عنوان یکی از 2 تیم اول و دوم از این گروه به نیمه نهایی صعود کنند، روی سکو رفتنشان مسلم می شود، چرا که در بوکس، سومی مشترک وجود دارد. امیرحسین اخوان، رئیس هیئت بوکس، در این باره گفت: ما به صعود از گروهمان امیدواریم و اگر این اتفاق بیفتد، بازگشت شکوهمندانه ای برای بوکس خراسان به عرصه رقابت های کشوری است. وی با اشاره به جذب جاسم دلاوری، ستاره وزن 91+ کیلوگرم اظهار کرد: این ستاره مازنی بمب انرژی برای تیم ما خواهد بود. او عناوین آسیایی دارد و یکی از بخت های مسلم قهرمانی در وزن خودش به حساب می آید.

لیگ برتر، فرصتی برای قهرمانی کشور

محمود کیهانی، سرمربی اسبق تیم ملی، که حالا هدایت بوکسورهای خراسانی ها را در لیگ برتر پیش رو بر عهده دارد، درباره حضورش بالا سر «پیشتازان اکو» مشهد اظهار کرد: بر حسب وظیفه این تیم را انتخاب کردم. ساکن مشهد نیستم، ولی آمدم تا به مشهد ادای دِین کنم.

وی با اشاره به مشکلات تیمش در آستانه شروع مسابقات اذعان کرد: یکی از مشکلات ما این است که وقت خیلی کم است و تیم خیلی دیر تشکیل شد و تمریناتش را آغاز کرد. به هر حال ما باید در لیگ برتر جواب گوی علاقه مندان بوکس خراسان باشیم.

کیهانی با تأکید بر اهداف حضور در لیگ برتر گفت: می خواهم بچه ها بعد از لیگ برتر برای مسابقات قهرمانی کشور آماده شوند. راستش را بخواهید به مسابقات لیگ برتر به چشم آمادگی برای رقابت های قهرمانی کشور نگاه می کنم. می خواهیم در رقابت های قهرمانی کشور سال آینده روی سکو باشیم. نفس حضورمان در لیگ برتر خوب است و ما می خواهیم تیم استانمان را در مقایسه با تیم های دیگراستان ها ارزیابی کنیم تا در رقابت های قهرمانی کشور بعد از سال ها دوباره نام خراسان خوش بدرخشد.

سرمربی مشهدی ها درباره جایگاه تیم مشهد در لیگ برتر این فصل تصریح کرد: نمی توانم قاطع بگویم در رقابت های پیش روی لیگ برتر روی سکو می رویم . باید وضعیت دیگرتیم ها را هم ببینم و بعد نظر بدهم.

«شوریان»، تشنه موفقیت با مشهد

چهره نام آشنا و ملی پوش بوکس خراسان در این رقابت ها حکم کاپیتانی پیشتازان اکو را دارد. محمد شوریان که با انگیزه های فراوانی امسال در لیگ برتر بوکس می زند، گفت: قبل از اینکه بخواهم به پیشتازان اکو مشهد بپیوندم، از چند تیم پیشنهادهای خوبی داشتم؛ اما حقیقتش آن است که به خاطر عِرق و تعصبی که به مشهد داشتم، ترجیح دادم با قرارداد مالی کمتر در شهر خودم بوکس کنم. سال هاست برای این شهر مقام آوردم و عضو تیم ملی هستم و حالا که دوباره قرار است لیگ برتر برگزار شود، چه بهتر که برای تیم شهر خودم به روی رینگ بروم.

وی افزود: تیم های دیگری که امسال در لیگ برتر هستند، همه بوکسورهای خوبی را به خدمت گرفتند و ملی پوشان در تیم های مختلف پخش شدند. ما فقط کمی دیر کارمان را شروع کردیم و اگر چند هفته زودتر تیم شکل می گرفت، خیلی به نفع ما بود. اما ما هیچی کم نداریم و در چهارپنج وزن بوکسورهای خوبی داریم. اگر بچه ها با روحیه جنگندگی وارد رینگ شوند، شاید بتوانیم ان شاءا… تا فینال یا دست کم ماقبل فینال پیش برویم.

محمد شوریان درباره رقبای اصلی اش در لیگ پیش رو اظهار کرد: احسان روزبهانی و شریفی از رقبای اصلی من در این مسابقات هستند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تیم ملی اذعان کرد: تیم ملی به خاطر شرایط کرونا الان نزدیک 4 ماه است که دوباره تمریناتش را از سر گرفته است و نمی گذارند در هر اردو بیش از چهارپنج نفر حاضر باشند. به همین خاطر در هر اردو برخی از بچه ها را دعوت می کنند. الان اردوی تیم ملی به خاطر مسابقات لیگ تعطیل است و بعد از پایان لیگ از سر گرفته می شود.

رقابت های لیگ برتر بوکس از چهارم تا یازدهم اسفند به صورت متمرکز در اراک، در 2 گروه پنج تیمی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز