سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بهداشتی و خدمات درمانی استان سمنان :

۴۱ درصد آزمایش مثبت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط به سمنان است

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۲:۵۶:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۱۵۶۱
۴۱ درصد آزمایش مثبت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط به سمنان است
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بهداشتی و خدمات درمانی استان سمنان گفت: ۴۱ درصد تست مثبت سرپایی کرونایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در ۶ شهرستان استان مربوط به شهر سمنان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فرشید فریور  روز دوشنبه  در نشست مدیریت مقابله کرونا شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری ابراز داشت: داشت: انتقال ویروس در جمع های خانوادگی و اماکن پرتردد اتفاق می‌افتد و دورهمی خانوادگی مجاز نیست، افراد با علامت سرماخوردگی از نظر پزشکی مبتلا به ویروس کرونا محسوب می شوند و این افراد باید اقدامات لازم را انجام دهند. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بهداشتی و خدمات درمانی استان سمنان گفت: نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در مراکز شلوغ با جدیت برای مقابله با  شیوع کرونا انجام  و با متخلفات برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد فوتی‌ها به دلیل کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط به سمنان است گفت: شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند.

 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بهداشتی و خدمات درمانی استان سمنان بیان کرد: ۴۵ درصد موارد بستری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان  مربوط به شهر سمنان است.

فریور تصریح کرد: شهرستان سمنان در زمینه رهگیری موارد در معرض خطر از لحاظ شیوع کرونا براساس اعلام وزات بهداشت رتبه اول را به خود اختصاص داده که نشان از عملکرد موطلوب در مبارزه با شیوع کرونا در این شهرستان است

وی ضمن تاکید مجدد بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، شهروندان از طریق مراکز منتخب غربالگری کووید ۱۹ شرایط سلامت خود را پیگیری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۷۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۲ نفر رسید.​

نظر شما