آیا واقعا رتبه بندی فقط برای معلمان اعمال می شود؟

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۱۶۰۰
آیا واقعا رتبه بندی فقط برای معلمان اعمال می شود؟
احمدی لاشکی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی از بهار۱۴۰۰ گفت که لایحه آن هفته آینده روانه مجلس می‌شود.

به گزارش برنا؛ قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای نظام رتبه بندی معلمان بیان کرد: آموزش و پرورش براساس ماده ۶٣ قانون برنامه ششم توسعه الزام به اجرای رتبه بندی شد که در ادوار گذشته محدود به افزایش حقوق شد، اما اخیرا اقدامات خوبی در این باره در حال رخ دادن  است و این نوید را به معلمان می‌دهیم.

او ادامه داد: اگر قرار است لایحه‌ای را به طور عادی در صحن دولت مصوبه بگیریم یقینا یک سال طول می‌کشد، اما آقای حاجی میرزایی به سبب ارتباط خوب با دولت این مسیر را به خوبی جلو بردند، ضمن آنکه آقای وزیر جلساتی را با عناصر تاثیرگذار از جمله آقایان جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند تا هماهنگی‌ها بهتر باشد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: ظرف هفته آینده لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس روانه می‌شود و با توجه به همزمانی با فصل بودجه زمان مناسبی برای تصویب و تامین اعتبار رتبه بندی است البته اعتبار رتبه بندی ۵ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود که کفایت نمی‌کند و روسای کمیسیون آموزش، بودجه و تلفیق قول پیگیری داده‌اند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این رتبه بندی امیدوارم از بهار ١۴٠٠ اجرایی شود و باید توجه داشته باشیم این قانون برای معلمان است و مشمول کارکنان و نیرو‌های خدماتی نیست.

او ادامه داد: امیدوارم دولت به وضعیت نیرو‌های خدماتی توجه داشته باشد و کمبود آن همچنین افزایش حقوق را در دستور کار قرار دهد ضمن آنکه اعلام نیاز برای جذب ٢۵ هزار نیروی خدماتی کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از طریق تبصره ١٠ ماده ١٧ هماهنگ کردیم که ساماندهی انجام شود، اظهار کرد: ٨٨ هزار معلم حق‌التدریس باید استخدام شوند که تاکنون مجوز استخدام ۵۷ هزار و ۴۹۷ نفر را از سازمان اداری استخدامی دریافت کرده‌ایم که از این تعداد وضعیت ٢۴ هزار ۵٩٧ مشخص شد و بقیه هم مشخص خواهد شد و به زودی راهی دانشگاه فرهنگیان می‌شود و سپس بعد از اخذ نمره قبولی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

او ادامه داد: این افراد دغدغه آزمون اصلح را نداشته باشند، چون موضوع خاصی نیست و آنچه امروز مهم بوده این است که معلم بتواند توانمند باشد و دانش آموزان را به درستی تربیت کند.

احمدی لاشکی در پایان گفت: امیدواریم با ساماندهی نیرو‌های حق التدریس در دوره مهارت‌آموزی ماده ٢٨ همچنین افرادی که مشغول تحصیل در دوره چهارساله هستند بتوانیم کار را تا سه سال آینده پاسخ دهیم و براساس نیاز نیرو راهی کلاس درس کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز