آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۴ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۴:۳۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۱۶۵۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۴ اسفند ۹۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 4 اسفندماه اعلام شد.

به گزارش برنا؛ در ۲۴ ساعت گذشته با وجود به صفر رسیدن تعداد جانباختگان مبتلا به کرونا در استان اردبیل برای ششمین بار در ۲ ماه اخیر، ۲۴ مبتلای جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: آمار بستری جدید، بستری همزمان و تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در این استان با روند کُند در حال افزایش است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به آغاز خیز آرام شیوع کرونا در استان اردبیل افزود: آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز در شرایط ثابت ۵۰ فرد بستری قرار دارد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین مجموع فوتی‌های کرونا در این استان طی ۱۲ ماه گذشته را یک‌هزار و ۳۹۲ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به ترخیص ۱۸ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

دکتر حبیب‌زاده با هشدار نسبت به احتمال شیوع کرونای انگلیسی و ضرورت همکاری مردم در رعایت مقررات مقابله با این بیماری اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده است و در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، علت افزایش آرام تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی روزهای اخیر را کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم عنوان کرد و گفت: نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد.

وی افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین در پایان با اشاره به شروع واکسیناسیون کارکنان درمان بخش‌های مربوط به بستری بیماران کرونایی استان اردبیل اظهار کرد: در مرحله نخست، ۱۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز